رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از این بیماری از خرید و ذبح دام در منازل به ویژه در حاشیه شهر خودداری کنند.

از خوردن گوشت یا جگر تازه، خام و نیم پخته خودداری کنید

سلامت نیوز:رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از این بیماری از خرید و ذبح دام در منازل به ویژه در حاشیه شهر خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا ، دکتر زهرا نهبندانی با بیان اینکه بررسی‌های اپیدمیولوژیک بیماری CCHF یا تب خونریزی دهنده کریمه کنگو طی سال‌های گذشته در ایران نشانگر وقوع بیماری همزمان با افزایش دما و فصل فعالیت «کنه هیالوما» در نقاط مختلف کشور است، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز مدیریت بیمای‌های وزارت بهداشت در فروردین امسال طغیان (بروز خارج از انتظار ) این بیماری در یکی از استان‌های مرزی کشور رخ داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،وی تاکید کرد: در پی اعلام طغیان اقدامات لازم در پیشگیری از شیوع آلودگی دام‌ها و ورود دام غیر مجاز توسط دامپزشکی و مراجع ذیربط تشدید شد.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی افزود: همچنین در زمینه پیشگیری از بروز بیماری در انسان با تشدید نظام مراقبت بیماری CCHF نیز آموزش و مکاتبات لازم ، ابلاغ مجدد دستورالعمل‌ها و تاکید بر رعایت احتیاطات استاندارد توسط پرسنل بهداشتی درمانی صورت گرفت.

دکتر نهبندانی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و خودداری از ذبح دام در منازل خاطرنشان کرد: کشتار دام باید فقط در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی صورت گیرد و پس از طی پیش سرد فرآورده‌های گوشتی به بازار عرضه شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: از خوردن گوشت یا جگر تازه خام ،نیم پخته به صورت جدی خودداری شود.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی افزود: استفاده از جگر ، قلب و کلیه باید بعد از طی پیش سرد (گذشت ۴۸ ساعت از ذبح و نگهداری در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد) صورت گیرد.

دکتر نهبندانی با تاکید بر خودداری از تردد در مکان‌های کشتار غیر مجاز، اظهار کرد: استفاده از لاشه‌های گوشت باید بعد از طی پیش سرد ( گذشت ۲۴ ساعت از ذبح و نگهداری در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد) صورت گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha