کار‌شناس تغذیه اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: روزه‌داران روزانه نباید بیش از 2 عدد زولبیا و بامیه مصرف کنند.

روزه‌داران روزانه بیش از 2 عدد زولبیا و بامیه مصرف نکنند

سلامت نیوز:کار‌شناس تغذیه اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: روزه‌داران روزانه نباید بیش از 2 عدد زولبیا و بامیه مصرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا ، زهره پوراحمد درباره مصرف زولبیا و بامیه که اغلب در ماه رمضان مورد مصرف روزه‌داران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: مضرات استفاده از این شیرینی بیش از فواید آن است.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو،وی افزود: این شیرینی باید در جعبه‌هایی به فروش برسد که دارای مجوز و آرم سازمان غذا و دارو باشد در غیر این صورت از مصرف آن‌ها باید پرهیز شود.

کار‌شناس تغذیه اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ادامه به فواید این شیرینی اشاره کرد و گفت: به افراد توصیه می‌شود یک تا دو عدد زولبیا و بامیه را بعد از افطار جهت افزایش قند خون استفاده کنند.

پوراحمد با توجه به مضرات این شیرینی اظهار کرد: زولبیا و بامیه حاوی کالری بالای است که منجر به افزایش وزن و ناراحتی‌های متعاقب آن می‌شود. همچنین با توجه به اینکه قندهای ساده آن بالاست، به همین دلیل اصلا به بیماران دیابتی و همچنین افراد عادی به‌جز در همان لحظات اولیه افطار توصیه نمی‌شود؛ چرا که قندهای ساده در بدن سریع به چربی تبدیل می‌شود.

کار‌شناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه زولبیا و بامیه چربی بالایی دارند، اظهار کرد: این شیرینی‌ها درون روغن به‌ صورت غوطه‌ور سرخ می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه احتمال دارد از روغن‌های نامناسب برای طبخ آن استفاده شود، در نتیجه با وجود آنکه چربی بالایی دارد، مواد مخاطره‌آمیز برای سلامتی مانند پراکسید و اسیدیته نیز دارند.

وی در پایان گفت: از آنجا که معمولا نوع مصرف با مقاومت همراه خواهد بود توصیه می‌شود که در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط شود و به یک الی 2 عدد در روز اکتفا کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha