بسیاری از غذاهایی که برای سلامت کلی بدن مفید هستند، منجر به افزایش قدرت مغز نیز می شوند. بنابراین اگر شما به دنبال افزایش کارایی فکر خود هستید، می توانید روزانه به سراغ انتخاب این غذاها بروید.

تمرکز ندارید؟ شاید به دلیل مصرف ناکافی ۱۰ ماده غذایی باشد!

سلامت نیوز:بسیاری از غذاهایی که برای سلامت کلی بدن مفید هستند، منجر به افزایش قدرت مغز نیز می شوند. بنابراین اگر شما به دنبال افزایش کارایی فکر خود هستید، می توانید روزانه به سراغ انتخاب این غذاها بروید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،مغز مهمترین و پرنیازترین عضو بدن از نظر دریافت مواد غذایی است و می توان گفت ده برابر بیش از سایر ارگان ها نیاز به مواد غذایی دارد و ۲۰ درصد کالری روزانه بدن را استفاده می کند.

در اینجا ۱۰ ماده غذایی موثر برای افزایش تمرکز و کارایی فکری معرفی شده است:

تخم مرغ: مغز شما نیاز به مواد مغذی خاص برای کمک به ایجاد و حفظ ساختارهای عصبی دارد. به عنوان مثال کولین یک ماده مغذی ضروری برای انتقال دهنده های عصبی مغز است و زرده تخم مرغ منبعی غنی از این ماده محسوب می شود. در هر ۱۰۰ گرم زرده تخم مرغ، ۶۰۰ میلی گرم کولین وجود دارد. این تصور که زرده تخم مرغ یک ماده غذایی مضر است، یک باور غلط بوده و باید بدانید که تخم مرغ برای بهبود وضعیت تمرکز و حفظ سلامت مغز، یک ماده غذایی مهم به شمار می آید.

اسفناج: بهبود تمرکز، تنها یکی از دلایلی است که شما را به خوردن اسفناج ترغیب می کند. اسفناج دارای پتانسیل بهبود وضوح ذهنی است و ظرفیت یادگیری را به شدت افزایش می دهد. مطالعات نشان داده که این سبزی تیره رنگ منبع مفیدی برای حفظ سلامت روده است و نباید فراموش کنید که حفظ سلامت روده ارتباط مستقیمی با سلامت مغز دارد. روده ناسالم باعث تشویش ذهن و بدن، اضطراب و عدم تمرکز شود.

ماست: ماست نیز یکی از منابع مفید پروبیوتیک برای حفظ سلامت روده ها و در نتیجه افزایش کارایی مغز است. باکتری های مفید موجود در ماست از جمله لاکتوباسیلوس باعث بهبود علائم افسردگی، اضطراب و افزایش خلق و خوی می شود.

بلوبری: مطالعات متعدد نشان داده اند که رژیم غذایی غنی از این میوه منجر به افزایش حافظه طولانی مدت و تمرکز می شود. بلوبری سرشار از پلی فنولی به نام آنتوسینانین ها است. این رنگدانه های گیاهی که اغلب آبی، بنفش، و قرمز هستند، منجر به بهبود عملکرد شناختی می شوند.

کلم قرمز: مانند بلوبری شامل آنتوسیانین ها و غنی از فیبر است. تحقیقات نشان داده که مصرف کلم قرمز منحصر به فرد مغز و افزایش تمرکز میشود.

آووکادو: تیروزین یک اسید آمینه موجود در آووکادو است که باعث افزایش دوپامین در مغز می شود و خلق و خوی را تقویت می کند. دوپامین همچنین منجر به افزایش توجهف انگیزه و تمرکز می شود. چربی های اشباع نشده موجود در این میوه از اعصاب مغز حمایت می کنند.

سالمون وحشی: اسیدهای چرب موجود در این ماهی برای سلامت مغز مفید هستند؛ درست مانند چربی های اشباع نشده آووکادو. این چربی های مفید منجر به ساخت غشای سلولی مغز و تقویت حافظه و افزایش خلق و خوی می شوند ضمن این که از شما در برابر افسردگی محافظت می کنند.

گردو: مصرف این آجیل پرطرفدار، منجر به تسهیل حافظه و بهبود عملکرد مغز می شود. گردو سرشار از پروتئین و فیبر است و منجر به بهبود تمرکز کلی می شود.

دانه کدو تنبل: مانند آجیل، این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده برای حمایت از مغز هستند. این دانه ها منبع عالی از تریپتوفان نیز محسوب می شوند؛ اسید آمینه ای که باعث بهبود علائم افسردگی و بی خوابی می شود. دانه های کدو تنبل همچنین منبع غنی از روی هستند؛ یک ماده معدنی که نشان داده شده به تقویت عملکرد انتقال دهنده های عصبی، بهبود حافظه و افزایش قدرت شناختی کمک می کند.

کلم بروکلی: این سبزی حاوی ترکیبی شناخته شده به نام سولفوروفان است که باعث رشد سالم سلول های بنیادی عصبی می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha