معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش استعداد یابی و ارتقاء ضریب سلامت دانش آموزان در حوزه ورزش مدارس کشور را دو رویکرد مهم این وزارتخانه عنوان کرد.

21 درصد جمعیت دانش‌آموزی درگیر چاقی هستند

سلامت نیوز: معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش استعداد یابی و ارتقاء ضریب سلامت دانش آموزان در حوزه ورزش مدارس کشور را دو رویکرد مهم این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایلنا، مهرزاد حمیدی درکرج افزود: پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزان مهمترین رسالت آموزش و پرورش است زیرا تربیت صحیح وکامل دانش‌آموزان به عنوان انسان‌های وارسته اصلی‌ترین هدف تعلیم و تربیت در ایران اسلامی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از 13 میلیون دانش آموز در سطح کشور جامعه هدف وزارت آموزش و پرورش را تشکیل می دهند، تصریح کرد: طرح‌ها و برنامه‌های مختلف معاونت‌های تربیت بدنی و سلامت استان‌ ها بر پایه استعدادیابی و ارتقاء ضریب سلامتی تدوین ، برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه تربیت بدنی و سلامت اقدامات گسترده ای صورت داده است که نشان از حرکت رو به جلو ورزش و سلامت در مدارس کشور دارد.

حمیدی با اشاره به اینکه 21 درصد جمعیت دانش آموزی کشور درگیر چاقی و آسیب‌های ناشی از آن هستند، خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار در بین جامعه هدف باید دامنه فعالیت های ورزشی را افزایش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید به تحرک دانش آموزان در خانه و مدرسه توجه ویژه شود، یادآورشد: ساعت درس تربیت بدنی باید در مدارس افزایش یابد و کمبود چهار هزار نیروی انسانی در این حوزه برطرف شود.

وی با بیان این که در زمینه فراگیر شدن فعالیت‌های ورزشی در مدارس تلاش می‌کنیم تا فدراسیون ورزش دانش‌آموزی را تقویت کنیم، ادامه داد: فدراسیون دانش‌آموزی باید به یکی از مقتدرترین فدراسیون‌های ورزشی کشور تبدیل شود، که این مهم با برنامه ‌ریزی و همت همگانی محقق می‌شود.

حمیدی مشارکت محوری، کیفی بودن، اخلاق محور بودن وتخصصی بودن فعالیت‌ها را به عنوان ارکان این معاونت عنوان کرد و افزود: در دولت تدبیروامید درهمه شاخص‌های حوزه تربیت بدنی وسلامت مدارس کشور رشد داشته‌ایم و امیدواریم این نگاه تحولی و زیرساختی دردولت دوازدهم مضاعف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha