یک متخصص گوارش گفت: به دلیل گردش خون جهت جذب غذا باید فاصله صرف غذا و استراحت بین یک تا نیم ساعت باشد.

بلافاصله پس از صرف غذا نخوابید

سلامت نیوز:یک متخصص گوارش گفت: به دلیل گردش خون جهت جذب غذا باید فاصله صرف غذا و استراحت بین یک تا نیم ساعت باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سید محدرضا صفایی  بیان کرد: ممکن است برخی‌ها پس از صرف وعده غذایی بخوابند که این مسئله برای دستگاه گوارش به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی ادامه داد: بعد از مصرف غذا گردش خون در بدن زیادتر می‌شود و با توجه به افزایش گردش خون باید فاصله بین صرف غذا و استراحت حداقل نیم ساعت باشد.

این متخصص بیان داشت: اگر این فاصله نیم ساعتی رعایت نشود، روند جذب غذا مختل و در نتیجه موجب بروز مشکلاتی چون سنگینی معده، سوءهاضمه، اسیدی شدن معده و یبوست در فرد می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مصرف آب در تابستان بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا در این فصل هر فرد عادی باید روزانه هشت لیوان آب مصرف کند. افرادی که به دلیل شرایط شغلی در معرض تابش نور آفتاب قرار دارند، طبیعتا باید مصرف آب را افزایش دهند. کمک به هضم غذا، شادابی پوست، کاهش استرس، کاهش غلظت خون، پائین آوردن ضریب سکته‌های قلبی و مغزی، از بین بردن یبوست، جلوگیری از گرما زدگی و... برخی از مزایای مصرف آب است.

وی افزود: عموم مردم براین باورند که مصرف آب صرفا به تابستان محدود می‌شود اما باید بگویم این چنین نیست و بدن افراد در فصول دیگر نیز نیازمند آب است.

صفایی با اشاره به راهکار کاهش اسید معده کرد و بیان کرد: مصرف نوشیدنی‌های گازدار از جمله دوغ گازدار، دلستر، نوشابه، غذاهای پر ادویه و ... اسید معده را افزایش می‌دهند. پس بهتر است این مواد در سبد غذایی قرار نگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha