معاون بهداشتی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت جلوگیری از شیوع ویروس تب کنگو، گفت: ذبح غیربهداشتی و خارج از محل کشتارگاه، عامل موثر در شیوع تب کریمه کنگو است.

ذبح خارج از کشتارگاه، عامل موثر در شیوع تب کریمه کنگو است

سلامت نیوز: معاون بهداشتی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت جلوگیری از شیوع ویروس تب کنگو، گفت: ذبح غیربهداشتی و خارج از محل کشتارگاه، عامل موثر در شیوع تب کریمه کنگو است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، دکتر«محمدحسن لطفی» با اشاره به شیوع بیماری خطرناک تب کریمه کنگو در برخی از استان‌های کشور، اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو از خطرناکترین بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است.

وی افزود: این بیماری ویروسی است که از طریق کنه و گوشت حیوانات آلوده به خصوص گوسفند به انسان منتقل می‌شود .

لطفی با بیان این که «کنه» عامل شیوع این بیماری در دام‌ها است، تصریح کرد: این ویروس در زمان گرم بودن هوا بیش‌ترین فعالیت را دارد و دامداران، قصاب‌ها و کارگران کشتارگاه‌های دام بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به تب کریمه کنگو هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را ذبح غیربهداشتی دام و تماس با لاشه دام‌های آلوده دانست و بیان کرد: هرگونه کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌ها و مراکزی که زیر نظارت دامپزشکی نیستند خلاف قانون و امور بهداشتی است.

این مقام مسئول در پایان خطاب به اقشار مختلف جامعه،‌تأکید کرد: شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند و گوشت قرمز خریداری شده را به مدت 24 ساعت و جگر را به مدت 48 ساعت در یخچال خانگی با دمای صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد نگهداری سپس بسته بندی و مصرف نمایند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha