سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 214545

پدرها با دختران مهربان تر هستند. پدرها به دختران بیش از پسران توجه می کنند. اغلب ما در طول زندگی با جملاتی این چنینی مواجه شده ایم؛ هرچند این جملات از نسلی به نسل منتقل شده اند اما آیا ریشه علمی هم دارند؟ واقعاً احساس پدران نسبت به دختران متفاوت از پسران است؟

آیا پدران دختر دوست هستند؟

سلامت نیوز: پدرها با دختران مهربان تر هستند. پدرها به دختران بیش از پسران توجه می کنند. اغلب ما در طول زندگی با جملاتی این چنینی مواجه شده ایم؛ هرچند این جملات از نسلی به نسل منتقل شده اند اما آیا ریشه علمی هم دارند؟ واقعاً احساس پدران نسبت به دختران متفاوت از پسران است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، ممکن است در نظر انسان امروزی این جملات تنها باورهای مردمی باشد که دهان به دهان گشته است؛ ولی واقعیت این است که همین تصورات عامه پسند ریشه و مبنای علمی دارند. شاید قدری تعجب بکنید، اگر بدانید آخرین تحقیقات انجام شده حکایت از واکنش متفاوت مغز پدران در قبال دخترانشان دارد. در واقع، جنسیت نوزاد بر واکنش های روزمره پدران با فرزندشان اثرگذار است.

پیش از این اغلب مطالعات بر ارتباط میان مادر و فرزند تمرکز داشتند و کمتر به چگونگی رفتار پدران با فرزندان پرداخته اند. بر اساس آخرین یافته های به دست آمده، پاسخ های عصبی پدران بسته به آنکه دختر یا پسر داشته باشند متفاوت است. در واقع، پدران که نوزاد دختر دارند توجه و مسئولیت بیشتری در قبال نیازهای فرزند خود احساس می کنند. این دسته از پدران نه تنها برای نوزادان خود آواز می خوانند بلکه بیشتر گروه دیگر با آنها در مورد احساسات و ناراحتی هایشان صحبت می کنند. این موضوع بدین خاطر است که پدران احساسات دختران را قوی تر از پسران می دانند.

در نقطه مقابل، پدرانی که نوزاد پسر دارند بیشتر وقت خود صرف بازی های گاه سخت و خشن با او می کنند. همین موضوع باعث می شود که پسران از قدرت بیشتری برای کنترل و تنظیم احساساتشان بهره مند باشند. علاوه بر این، پدران هنگام بازی با پسران بیشتر از واژه هایی مانند: برنده یا قهرمان استفاده می کنند. این در حالی است که نوع واژه های بیانی برای دختران بیشتر جنبه تحلیلی دارد؛ مانند: همه، کمتر، بیشتر یا اغلب.

نکته دیگر این است که گریه نوزاد دختر برای پدران بسیار برانگیزاننده تر از پسران است. بیشتر مواقع پدران با شنیدن صدای گریه نوزاد دخترشان واکنش نشان می دهند. در صورتی که برای پسران این امر مصداق ندارد. بنابراین؛ به نظر می رسد برخورد پدران با دختران نسبت به پسران متفاوت است و این بیشتر از هر چیز به پاسخ های عصبی متفاوتی که از مغز صادر می شود ارتباط دارد.

منبع medicalnewstoday


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha