نایب رییس مجمع نمایندگان تهران گفت: مدیریت آلودگی هوای پایتخت نیازمند کاهش مواد شیمیایی ناشی از تردد موتورسیکلت های بنزینی است.

سهم ۱۰ درصدی معادن شن و ماسه درآلودگی هوای تهران

سلامت نیوز:نایب رییس مجمع نمایندگان تهران گفت: مدیریت آلودگی هوای پایتخت نیازمند کاهش مواد شیمیایی ناشی از تردد موتورسیکلت های بنزینی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدرضا نجفی ، با اشاره به اینکه منشاء آلودگی هوای تهران مواد و آلاینده کنندگان شیمیایی است، گفت:  عمده دلیل آلودگی هوای تهران ناشی از احتراق سوخت های فسیلی مانند بنزین و گازوییل است، البته دربرخی مقاطع هم گرد و خاک با منشاء خارجی دلیل آلودگی هوا درتهران است.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهروپردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: سهم معادن شن و ماسه اطراف تهران درآلودگی هوای پایتخت کمتراز 10 درصد است، بنابراین اگربه دنبال کاهش آلودگی هوا به شکل اصولی هستیم؛ باید مقابله با تولید مواد شیمیایی دراولویت قرارگیرد، ضمن اینکه باید مراکز تولید کننده گرد و غبار دراستان های هم جوار و از خارج از کشور نیزمدیریت شود؛ البته اولویت بعدی هم توقف فعالیت معادن شن وماسه اطراف پایتخت است.

وی با بیان اینکه فعالیت معادن شن وماسه اقتصاد واشتغال پایتخت را نیز تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: اگر نسبتی ازآلودگی هوای تهران به معادن شن و ماسه مرتبط است، باید به تناسب اشتغال و اقتصادی که این معادن به همراه دارند براساس یک برنامه کارشناسی شده به صورت اولویت بندی شده درخصوص چگونگی فعالیت آنها نیز تصمیم گیری کرد؛ به عنوان مثال با بهسازی و نوسازی و رعایت فاصله فعالیت این معادن با تهران، نسبت به کاهش آلودگی هوا اقدام کرد.

نجفی با اشاره به اینکه توقف فعالیت معادن شن و ماسه نباید به اقتصاد و اشتغال پایتخت ضربه وارد کند، گفت: وسایل نقلیه موتوری و خودروهای سنگین مواد شیمیایی تولید می کنند که دستگاه متولی شهر یعنی شهرداری، شورای شهر و دولت به ویژه وزارت صنعت،معدن و تجارت و نظام اقتصادی و بانکی کشور باید کاهش فعالیت موتورسیکلت های تولید کننده مواد شیمیایی را دردستورکارقراردهند؛ به طوری که سیستم حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی ارتقاء پیدا کند.

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران، افزود: طرح جامع شهری درباره بلندمرتبه سازی ها، مدیریت ترافیک و حمل و نقل و مدیریت مراکز تجمع انسانی درنظام جامع شهری به گونه ای باید دیده شود که کمترین بارترافیکی و تولید کننده آلودگی به وجود آید، همچنین خودروهای فرسوده و موتورسیکلت هایی که بسیار آلاینده هستند جایگزین موتورسیکلت های برقی و هیبریدی شود؛ ازسوی دیگرمی توان با توسعه فضای سبز، استانداردسازی سوخت خودروها و افزایش کیفیت بنزیین  آلودگی هوا را کاهش داد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha