نخستین موزه آناتومی کشور با حضور دکتر رزمجو، رییس دانشکده پزشکی و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه، اول آذر ماه در گروه علوم تشریحی دانشکده پزشکی دانشگاه راه اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،دکتر ابراهیم اسفندیاری، مدیر گروه علوم تشریحی دانشکده پزشکی دانشگاه در این باره گفت: این موزه نخستین موزه آناتومی کشور است که در سال 1370 در گروه علوم تشریحی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هدف تسهیل و توسعه آموزش علوم تشریحی افتتاح شد و در حال حاضر  با تغییر و توسعه فضای آن به سبک مدرن بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: موزه آناتومی دانشکده پزشکی به عنوان یک نمایشگاه دائمی برای آموزش آناتومی دانشجویان پزشکی، پیراپزشکی و تحصیلات تکمیلی است .
دکتر ابراهیم اسفندیاری در ادامه با اشاره به این که ، موزه از 2 بخش تشکیل شده است، گفت: در بخش اول نمونه هایی از اعضا و ساختمان بدن انسان است که آناتومی بدن یا مراحل مختلف جنین شناسی دستگاه های بدن را نشان می دهد و بخش دوم موزه با 20 دستگاه کامپیوتر که حاوی آخرین نرم افزارهای مدرن آناتومی، هیستولوژی و جنین شناسی می باشند، تجهیز شده است.
گفتنی است این موزه در فضایی با وسعت 300 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 500 میلیون ریال از محل بودجه قطب های آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha