مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد از فوت یک بیمار هرمزگانی در یزد به‌دلیل ابتلا به تب کریمه کنگو خبر داد

انجام آزمایش تب کریمه کنگو از ۱۰ بیمار مشکوک

سلامت نیوز: مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد از فوت یک بیمار هرمزگانی در یزد به‌دلیل ابتلا به تب کریمه کنگو خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد از فوت یک بیمار هرمزگانی در یزد به‌دلیل ابتلا به تب کریمه کنگو خبر داد و گفت: تاکنون به‌روی ۱۰ فرد مشکوک به این بیماری آزمایش انجام شده است.
 
علیرضا پورمازار با اشاره به اینکه اقدامات جدی در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان یزد در حال انجام است، اظهار داشت: تاکنون مراکز درمانی یزد با ۱۰ مورد مشکوک در ابتلا به این بیماری روبه‌رو شدند که خوشبختانه آزمایشات ۵ نفر از این افراد منفی بود و مبتلا به این بیماری نبودند.
 
وی با بیان اینکه ۴ فرد دیگر از این افراد هم منتظر دریافت پاسخ آزمایشات انجام‌شده هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حال عمومی هر چهار نفر مشکوک به این بیماری خوب است.
 
پورمازار ادامه داد: متأسفانه یک بیمار هرمزگانی به این بیماری مبتلا بوده که پس از انجام اقدامات درمانی و آزمایشات مختلف مرتبط با این بیماری، بر اثر شدت بیماری جان خود را از دست داد.
 
مدیرگروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی یزد با تأکید بر اینکه این بیمار با رضایت کامل از هرمزگان به بیمارستان گودرز یزد منتقل شده بود و مراحل درمان را در این استان دنبال کرده، افزود: پس از فوت وی، هماهنگی‌های لازم برای انتقال جسد به هرمزگان انجام و به این استان منتقل شد.
کلمات کلیدی:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha