چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 214637

در ایران از ۴ تا ۱۰ خرداد به نام هفته ملی بدون دخانیات و آخرین روز این هفته، به روز جهانی بدون دخانیات (World No Tobacco Day) نامگذاری شده است.

اینفوگرافی/زندگی به سبک سیگار

سلامت نیوز:در ایران از ۴ تا ۱۰ خرداد به نام هفته ملی بدون دخانیات و آخرین روز این هفته، به روز جهانی بدون دخانیات (World No Tobacco Day) نامگذاری شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ایران از ۴ تا ۱۰ خرداد به نام هفته ملی بدون دخانیات و آخرین روز این هفته، به روز جهانی بدون دخانیات (World No Tobacco Day) نامگذاری شده است.

سازمان بهداشت جهانی در خصوص مصرف دخانیات در جهان هشدار داده آمار مرگ و میر سالانه هفت میلیون نفر در جهان است و این مسله در حالی رخ داده که ابتدای قرن بیست ویکم این آمار چهار میلیون نفر را نشان می‌دهد و این امر حاکی از آن است که تنباکو به اولین عامل واحد قابل جلوگیری برای مرگ معرفی می‌شود.
 
براساس آمار‌ها استعمال دخانیات از دلایل اصلی ابتلا به بیماری‌هایی چون حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات ریوی و بسیاری از سرطان‌ها است.

براساس گزارش‌ها تنها در هر سال هفت میلیون مرگ و میر در جهان در نتیجه مصرف دخانیات رخ می‌دهد و کارشناسان تخمین می‌زنند که این میزان تا سال ۲۰۳۰ به بیش از هشت میلیون نفر برسد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha