«همه اعضای خانواده‌ات را جلوی چشمانت کشتم تا بدانی به حرف‌هایی که زده بودم، عمل کردم اما هرگز تو را نمی‌کشم چون می‌خواهم تا پایان عمرت زجر بکشی و روزی صد بار آرزوی مرگ کنی.»

عامل قتل‌عام فهرج کرمان به 10 بار قصاص محکوم شد

سلامت نیوز:چند ماه پیش خبر قتل‌عامی هولناک با تیراندازی یک مرد در خانه خانواده همسرش، مردم را بهت‌زده کرد.

به گزاذش سلامت نیوز، وقایع اتفاقیه نوشت: «همه اعضای خانواده‌ات را جلوی چشمانت کشتم تا بدانی به حرف‌هایی که زده بودم، عمل کردم اما هرگز تو را نمی‌کشم چون می‌خواهم تا پایان عمرت زجر بکشی و روزی صد بار آرزوی مرگ کنی.» اینها آخرین جملاتی بود که داماد جنایتکار پس از قتل‌عام اعضای خانواده همسرش در روستای «جهان‌آباد» شهرستان فهرج، به او گفت و بعد هم فرار کرد. نخستین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به پرونده جنایت روستای جهان‌آباد فهرج که به قتل 10 نفر و زخمی‌شدن چهار نفر دیگر انجامید روز پنجشنبه، چهارم خرداد، با حضور متهم، خانواده‌های اولیای دم و اصحاب رسانه در کرمان برگزار شد و اکنون رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور حکم قصاص عامل حادثه تلخ روستای جهان‌آباد شهرستان فهرج خبر داده است. 


هرگز تو را نمی‌کشم


ساعت حدود پنج عصر روز پنجشنبه دوم دی بود که مادر رقیه- همسر قاتل- تازه از بیمارستان مرخص شده و گوشه اتاق خوابیده بود. خانه شلوغ بود. برادر و خواهرهای رقیه، عمه و جمعی از همسایه‌ها هم به عیادت آمده بودند. همه گرم صحبت بودند و گاهی هم بحث شکایت رقیه از شوهرش برای طلاق مطرح می‌شد اما ناگهان صدای زنگ در خانه به گوش رسید. پدر رقیه که فکر می‌کرد مهمانان دیگری آمده‌اند، با خوشرویی به طرف در رفت و آن را گشود اما همان موقع چشم در چشم شوهر رقیه شد. لحظه‌ای بعد هم صدای رگبار گلوله، سکوت ثانیه‌ای بین آنها را شکست و مرد میانسال بدون هیچ حرفی و با پیکری خون‌آلود نقش بر زمین شد. اهالی خانه و بقیه حاضران با شنیدن صدای شلیک وحشت کرده بودند. هر یک به گوشه‌ای پناه برده بودند اما لحظاتی بعد در اتاق باز شد و شهروز با کلاشینکفی که در دست داشت، در چارچوب ایستاد و با عربده‌های وحشتناک و رجزخوانی برای همسرش «رقیه» و خانواده‌اش بی‌درنگ آتش گشود. هیچ‌کس از رگبار گلوله‌ها در امان نبود، حتی روژان، خواهرزاده هفت‌ساله رقیه که از ترس زیر تخت مخفی شده بود. دخترک از ترس، بی‌صدا گریه می‌کرد که شهروز او را با خشونت بیرون کشید و اسلحه را به سمت چشم او نشانه رفت و شلیک کرد و...  همان موقع شهروز اسلحه را به سمت همسرش نشانه رفت اما ماشه را نچکاند و با فریادی غضب‌آلود بر سر رقیه گفت: «همه خانواده‌ات را کشتم اما هرگز تو را نمی‌کشم. می‌خواهم تا پایان عمرت زجر بکشی و روزی صد بار آرزوی مرگ کنی.»

در آن زمان خلیل همایی‌راد، مدیرکل امنیتی استانداری کرمان گفته بود: «به محض وقوع این جنایت فجیع اقدامات امنیتی و پیگیری‌های ویژه قضایی برای دستگیری قاتل آغاز شد. شورای تأمین نیز با حضور مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی استان تشکیل شده است. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز عنوان شد، این جنایت امنیتی نبوده و تنها ناشی از جهل و فقر فرهنگی رخ داده است. ضمن اینکه بررسی سوابق زندگی این قاتل 27‌ساله نشان می‌دهد او از سال‌های نوجوانی زندگی بسیار بدی داشته و بحران‌های روحی شدید باعث بروز اختلالات شخصیتی در این فرد شده است. بررسی‌ها نشان داده پدر عامل این جنایت، 15 سال قبل در جریان درگیری باندهای خلافکار و بر سر تسویه‌حساب‌های باندهای تبهکار کشته شده است. .»


در مورد اجرای حکم تصمیم گرفته خواهد شد


اکنون رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور حکم قصاص عامل حادثه تلخ روستای جهان‌آباد شهرستان فهرج خبر داده و گفته است: «متهم (ش.ن) بابت ارتکاب قتل عمد، به 10 فقره قصاص نفس از نوع حلق‌آویز بر چوبه ‌دار محکوم شده است.» یدالله موحد توضیح داده است: «به‌زودی حکم به محکوم‌علیه ابلاغ می‌شود و قابل اعتراض در دیوان‌عالی کشور است و پس از قطعیت در دیوان‌عالی کشور حکم به مرحله اجرا درخواهد آمد.» او پیرامون نحوه اجرای حکم گفته است: «قاعدتا در زمان اجرای حکم و بنا به شرایط زمانی و مکانی، تصمیم درباره اجرای حکم چه در ملأعام یا در محل زندان با جلب نظر دادگاه گرفته خواهد شد.» رئیس کل دادگستری کرمان ادامه داد: «محتویات پرونده حکایت از آن دارد که در تاریخ دوم دی سال گذشته مقارن ساعت 18:30 فردی مسلح به سلاح جنگی کلاشینکف به منزل فردی به هویت (ک.د) واقع در روستای جهان‌آباد از توابع شهرستان فهرج یورش برده و با تیراندازی به سمت افراد حاضر در منزل اقدام به قتل جمعا 10 نفر (هشت زن و دو مرد) و ایراد جرح عمدی چهار نفر دیگر (سه زن و یک مرد) کرده است. در تحقیقات اولیه داماد خانواده به نام (ش.ن) به‌عنوان ضارب معرفی شده و مورد تعقیب قرار می‌گیرد.» موحد بیان کرده است: «در تاریخ پنجم دی 95 متهم در شهرستان ایرانشهر (استان سیستان‌و‌بلوچستان) شناسایی و با به‌کارگیری شگردهای پلیسی و درحالی‌که مقاومت می‌کرده، دستگیر و به دادسرای حوزه قضایی محل وقوع جرم اعزام می‌شود. در ادامه با درخواست احاله و موافقت دیوان‌عالی کشور رسیدگی به موضوع به مراجع قضایی شهرستان کرمان محول و با صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان پرونده برای رسیدگی به شعبه اول کیفری یک کرمان ارجاع شد.» رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه علت و انگیزه اصلی این حادثه اختلافات خانوادگی بوده، عنوان کرده است: «طبق نظریه پزشکی قانونی درباره وضعیت روحی و روانی، متهم حین ارتکاب جرم فاقد اختلال روانی تشخیص داده شده است. دادگاه مستند به مواد قانونی، رأی بر محکومیت متهم موصوف بابت ارتکاب قتل عمد به 10 فقره قصاص نفس از نوع حلق‌آویز بر چوبه ‌دار داده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha