بررسی‌ها نشان می‌دهد مضرات مصرف قرص خواب‌آور حتی اگر یک عدد باشد برابر با استعمال یک پاکت سیگار است.

برابری مضرات مصرف «یک قرص خواب» با «یک پاکت سیگار»

سلامت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد مضرات مصرف قرص خواب‌آور حتی اگر یک عدد باشد برابر با استعمال یک پاکت سیگار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مطالعات اخیر نشان داده است، مضرات مصرف یک قرص خواب‌‌آور برابر با استعمال یک پاکت سیگار است و در چند هفته اول مصرف، عوارض آن پدیدار می‌شوند.

دکتر شاون، از دانشگاه ایالتی آریزونا باور دارد، شواهد در حال ظهور نشان می‌دهد که مصرف قرص خواب‌‌آور حتی اگر یک عدد باشد و به طور مرتب برای هر شب استفاده نشود، باز هم تأثیرات منفی خود را در پی دارد و عامل مهمی در بروز سرطان و حمله قلبی است.

به گفته محققان، مصرف‌کنندگان قرص‌های خواب 35 درصد بیش از کسانی که از این داروها استفاده نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا به بیماری سرطان قرار دارند.

در کشور آمریکا سالانه یکصد میلیون نسخه برای قرص‌های خواب‌آور تجویز می‌شود که تعداد زیادی از این افراد نیز به مصرف این نوع قرص اعتیاد پیدا می کنند.

 مصرف قرص‌های خواب که در میان بسیاری از مردم طرفدار دارد، به میزان چهار برابر احتمال بروز مرگ زودرس را تشدید می‌کنند.

محققان هشدار دادند، مصرف مداوم قرص‌های خواب‌آور می‌تواند خطر مرگ یا ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌ها را حدود پنج برابر افزایش دهد.

افزایش احتمال سکته قلبی و مغزی تا 50 درصد و زوال عقل در افراد مسن، جزء دیگر بیماری‌هایی محسوب می‌شود که با مصرف قرص خواب‌آور بروز می‌کنند.

دانشمندان مطرح می‌کنند، افرادی که در طول روز ورزش می‌کنند و یا فعالیت جسمانی دارند، بسیار کمتر دچار بی‌خوابی‌های شبانه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha