محققان اعلام کردند که بالغ بر نیم ساعت پیاده روی روزانه احتمال مرگ ناشی از سرطان را تا 50 درصد کاهش می دهد.

پیاده روی در بقای عمر بیماران مبتلا به سرطان موثر است

سلامت نیوز:  محققان اعلام کردند که بالغ بر نیم ساعت پیاده روی روزانه احتمال مرگ ناشی از سرطان را تا 50 درصد کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، مطالعه ای که در بزرگترین کنفرانس سرطان جهان ارائه شد، نشان می دهد که ورزش تند و سریع پتانسیل روشنی برای بقای عمر بیماران مبتلا به سرطان دارد.


به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف،برای این مطالعه حدود 340 زن مبتلا به سرطان سینه که برای برداشتن تومور تحت جراحی قرار گرفته بودند، به دو گروه تقسیم شدند.


محققان از یک گروه خواستند که به مدت 8 ماه از یک برنامه ورزشی پیروی کنند که شامل 180دقیقه تمرین با شدت متوسط در هفته بود، اما گروه دوم تحت مراقبت های درمانی متعارف قرار گرفتند.


نتایج این مطالعه در طول 8 سال پیگیری وضعیت بیماران نشان داد که احتمال مرگ افراد در گروه ورزش در قیاس با گروه دوم به نصف کاهش یافت و آنها با احتمال کمتری در زمینه پیشرفت بیماری مواجه شدند.


ساندرا هیز محقق ارشد دانشگاه فناوری کوئینزلند گفت: اکثر زنان گروه نخست پیاده روی را به عنوان متداول ترین نوع ورزش خود، با اضافه کردن بعضی تمرینات مقاومتی همچون وزنه انجام دادند.
وی افزود: بررسی در مورد سرطان های دیگر نیز همچون سرطان روده و پروستات اثر مفید ورزش را نشان داده است.
این مطالعه مقدماتی همچنین موید مجموعه اسناد و مدارک فزاینده ای است که نشان می دهد ورزش می تواند احتمال بقای مبتلایان به سرطان سینه را افزایش دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha