قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: پوشش پرستاران، با توجه به خدماتی که در بخش های مختلف مراکز درمانی ارائه می دهند، می بایست طراحی شود.

طراحی لباس پرستاران یک کار تخصصی و فنی است

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: پوشش پرستاران، با توجه به خدماتی که در بخش های مختلف مراکز درمانی ارائه می دهند، می بایست طراحی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم، به رونمایی از لباس پرستاری در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی واکنش نشان داد و افزود: با توجه به ماهیت حرفه پرستاری که می بایست در شرایط متفاوت، بستگی به وضعیت بیماران، خدمات مورد نیاز را ارائه بدهد، لذا، لازم است که در طراحی لباس فرم پرستاران، به ویژگی های حرفه پرستاری توجه شود.

وی با اشاره به حضور پرستاران در بخش های مختلف بیمارستان ها، گفت: با توجه به حضور پرستاران در بخش های مختلف مراکز درمانی اعم از اورژانس، اتاق عمل، بخش های مراقبت های ویژه، بخش کودکان و...، می بایست لباس فرم آنها به گونه ای طراحی شود که علاوه بر اینکه ساده، راحت و حتی زیبا باشد، خللی در ارائه خدمات آنها به بیماران به وجود نیاورد.

شریفی مقدم ادامه داد: به عنوان مثال، در بخش کودکان بیمارستان های دنیا، از لباس های رنگی و شاد برای پرستاران استفاده می شود. حتی این وضعیت در بخش بیماران سرطانی نیز وجود دارد، چون احساس می شود باید به بیمار روحیه شادابی داد.

وی افزود: لباس فرم پرستار به شکل چادر، می تواند در بخش های عفونی که پرستاران حضور دارند، منشا انتقال عفونت و بیماری شود. از همین رو، رونمایی از لباس جدید در یکی از بخش های دانشگاهی کشور، کار غیر کارشناسی و غیر فنی بوده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با تاکید بر اینکه تهیه لباس فرم پرستاران نیازمند کار تخصصی و فنی است، گفت: این کار وظیفه معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری است و تاکنون جلسات متعددی نیز در همین زمینه تشکیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha