رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سبزوار با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر میان معاون پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری گفت: ضعف، عدم هماهنگی و در یک مسیر نبودن از مشکلات موجود میان معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری است.

مشکلات پرستاری با همراهی وزارت بهداشت حل می شود

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سبزوار با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر میان معاون پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری گفت: ضعف، عدم هماهنگی و در یک مسیر نبودن از مشکلات موجود میان معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،حمید ثقینی  با رد تربیت بیمارستانی پرستار اظهار کرد: تربیت و آموزش پرستار نباید از مسیر اصلی آموزش (پذیرش از طریق کنکور و آموزش از طریق دانشکده ها) خارج شود.

وی با بیان این که تربیت پرستار از مسیری غیر از مسیر آکادمیک حرمت و جایگاه پرستاری را خدشه دار می کند، افزود: این شیوه از آموزش سبب تربیت پرستاران با تجربه علمی ضعیف می شود که در این میان بیماران متضرر می شوند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سبزوار با انتقاد از ایجاد و راه اندازی موسسات آموزش عالی خصوصی گفت: راه اندازی این مراکز صرفاً برای مدرک گرایی است و هیچ تأثیری در پیشبرد علمی و عملی رشته های تخصصی ندارند.

ثقینی با اشاره به تربیت کمک پرستار برای از میان رفتن کپ موجود بین بیمار و پرستار افزود: بدین ترتیب کمک پرستار جای همراه بیمار را پر خواهد کرد از این رو کمبود پرستار برطرف می شود.

وی با اشاره به سیاست افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشکده های پرستاری خاطرنشان کرد: هم اکنون ضربه جامعه پرستاری ناشی از عدم اتحاد سازمان نظام پرستاری و معاون پرستاری وزارت بهداشت است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سبزوار اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد برگزاری جلسات هفتگی معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری کشور باشیم.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha