راه های زیادی برای تغذیه مغز از طریق مصرف مواد غذایی وجود دارد اما مغز برای ایجاد و حفظ ساختارهای عصبی خود نیازمند دریافت برخی انتخاب های ویژه غذایی از جمله کربوهیدرات های پیچیده است.

غذاهایی که هوش را تقویت می کنند

سلامت نیوز: راه های زیادی برای تغذیه مغز از طریق مصرف مواد غذایی وجود دارد اما مغز برای ایجاد و حفظ ساختارهای عصبی خود نیازمند دریافت برخی انتخاب های ویژه غذایی از جمله کربوهیدرات های پیچیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،خبر خوب این است كه اگر رژیم غذایی خود را صحیح و براساس غذاهایی انتخاب كنید كه هوش را تقویت می ‌كنند، می ‌توانید حتی در سنین بالاتر نیز از سلامت مغزی مطلوبی بهره‌مند باشید.

تخم مرغ: کولین٬ یکی از ترکیباتی است که وجود آن برای فعالیت انتقال دهنده های عصبی٬ ضروری است. یکی از اصلیترین منابع کولین٬ زرده تخم مرغ است. مصرف زرده تخم مرغ بر اساس باور غلط عمومی، خطرناک نیست و بهترین گزینه برای افزایش تمرکز و فعالیت بهتر مغز محسوب می شود.

اسفناج: از منابع خوب کولین محسوب می شود. همچنین حاوی فیبر و بسیاری مواد مغذی دیگر است که شفافیت ذهن و قدرت یادگیری رو افزایش می دهند. اسفناج برای سلامتی دستگاه گوارش نیز مفید است و بدون شک فعالیت سالم دستگاه گوارش، روی سلامت مغز هم تاثیر می گذارد. مشکلات گوارشی در بدن احساس ناآرامی ایجاد می کنند که می تواند به اضطراب منجر شود و تمرکز را از بین ببرد.

ماست: مصرف آن به عملکرد مغز و افزایش قدرت تمرکز کمک می کند. پروبیوتیک های موجود در ماست٬ با خلق و خوی ما در ارتباط است و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

زغال اخته: سرشار از پلی فنولهایی به نام آنتوسیانین است که نه تنها برای مغز بلکه برای کل بدن می تواند مفید باشد. مصرف این میوه به افزایش حافظه کوتاه مدت کمک می کند.

کلم قرمز: حاوی ۳۶ نوع مختلف آنتوسیانین است و منبع غنی از فیبر است.

آووکادو: دارای مقادیر زیاد نوعی اسیدآمینه به نام تیروزین و پیش ماده دوپامین در مغز است. دوپامین در بهبود خلق و خوی ما نقش دارد.

سالمون وحشی: اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی سالمون وحشی وجود دارند٬ برای سلامتی مغز بسیار مفید هستند. همانند چربیهای موجود در آووکادو٬ امگا ۳ نیز از سلولهای عصبی مغز محافظت می کنند. امگا ۳ همچنین٬ به ساخت غشای سلول مغزی کمک کرده و حافظه و خلق و خو را تقویت می کند.

گردو: تمام مغزها٬ دارای چربیهای سالم غیراشباع هستند که برای ذهن ما مفیدند. اما گردو در این بین اهمیت به سزایی دارد. جالب اینجاست که شکل خود مغز گردو هم شبیه مغز انسان است. همچنین٬ گردو دارای مقادیر زیاد پروتئین و فیبر است که هر دو برای سلامت عمومی بدن مفید هستند.

تخم کدو: منبع بسیار عالی اسیدآمینه تریپتوفان است که یک ماده طبیعی برای از بین بردن علائم افسردگی خفیف و بیخوابی محسوب می شود. تخم کدو منبع غنی عنصر روی بوده و این عنصر٬ عملکرد انتقال دهنده های عصبی و حافظه و فعالیت شناختی مغز را بهبود میبخشد.

بروکلی: مصرف آن فعالیت شناختی مغز را تقویت می کند. بروکلی حاوی ترکیبی به نام سولفوروفان است که با رشد طبیعی سلولهای بنیادی عصبی٬ در ارتباط است.
منبع:readerdigest

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha