چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 215675

گاهی این سوال برای افرادی که ورزش می‌کنند پیش می‌آید که آیا می‌توانند زمانی که به بیماری برونشیت مبتلا می‌شوند به ورزش‌ عادی خود ادامه دهند یا این نوع فعالیت برای آنها مضر است.

آیا مبتلایان به برونشیت می‌توانند ورزش کنند؟

سلامت نیوز:گاهی این سوال برای افرادی که ورزش می‌کنند پیش می‌آید که آیا می‌توانند زمانی که به بیماری برونشیت مبتلا می‌شوند به ورزش‌ عادی خود ادامه دهند یا این نوع فعالیت برای آنها مضر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیماری برونشیت با سرفه و تنگی نفس همراه است. گاهی اوقات ممکن است ورزش باعث افزایش شدت نشانه‌های بیماری برونشیت شود با این حال در صورتی که ورزش با دقت و مراقبت انجام شود و شدت فعالیت ورزشی به خوبی تنظیم شود مشکلی برای این بیمار ایجاد نمی‌کند. حتی ورزش مداوم می‌تواند به ریکاوری برونشیت نیز کمک کند.

در صورتی که بیمار احساس کند که سرفه‌های او شدیدتر شده است یا نمی‌تواند نفس بکشد باید ورزش‌ را متوقف کند.

بهتر است ورزشکار در هوای متعادل ورزش کند زیرا گرما و سرمای زیاد باعث سخت‌تر شدن نفس می‌شود.

ورزش به صورت کلی برای سلامت شش‌ها مفید است و در زمان ورزش عضلات نیازمند اکسیژن بیشتری هستند، به همین دلیل شش‌ها و قلب بیشتر کار می‌کنند. به مرور زمان ورزش باعث می‌شود که عضلات کارایی بهتری داشته باشند و کمتر اکسیژن مصرف کنند. این مساله می‌تواند از شدت نشانه‌های بیماری برونشیت بکاهد.

اینکه در زمان ابتلا به برونشیت می‌توان ورزش کرد یا خیر بستگی به شدت بیماری نیز دارد.

در صورتی که نشانه‌های بیماری تنها در ناحیه گردن و سر باشد معمولا انجام ورزش بی‌خطر است.

به افرادی که برونشیت دارند توصیه می‌شود که قبل از ورزش بدن را گرم کرده و پس از آن بدن را سرد کنند. انجام ورزش‌هایی با شدت کم نیز برای شروع مناسب است. در حین ورزش استراحت‌ نیز داشته باشید. به اندازه کافی مایعات بنوشید و بهتر است که فضا را مرطوب نگه دارید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha