مرد نقابدار که در مدت یک‌سال و بی‌آنکه ردی از خودش به‌جا بگذارد به ۴ بانک در پایتخت دستبرد زده بود در برابر اتهام محاربه قرار گرفت.این مرد كه حدود 50سال دارد، سرقت‌های خود را از اواخر اسفند٩٤ شروع كرد و ١٧‌اسفند٩٥ در چهارمین سرقت گیرافتاد. متهم كه صورت خود را با نقاب پوشانده و از كلاه‌گیس استفاده می‌كرد در نخستین سرقت خود به بانكی در حوالی میدان تجریش حمله كرد.

اتهام محاربه برای سارق سریالی بانک‌ها

سلامت نیوز:مرد نقابدار که در مدت یک‌سال و بی‌آنکه ردی از خودش به‌جا بگذارد به ۴ بانک در پایتخت دستبرد زده بود در برابر اتهام محاربه قرار گرفت.این مرد كه حدود 50سال دارد، سرقت‌های خود را از اواخر اسفند٩٤ شروع كرد و ١٧‌اسفند٩٥ در چهارمین سرقت گیرافتاد. متهم كه صورت خود را با نقاب پوشانده و از كلاه‌گیس استفاده می‌كرد در نخستین سرقت خود به بانكی در حوالی میدان تجریش حمله كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  همشهری، او كه اسلحه كلت كمری در دست داشت كاركنان بانك را تهدید به قتل كرد و پس از سرقت حدود 41میلیون‌ تومان پول نقد، آن را در كیسه‌ای ریخت و فرار كرد.

این اما پایان ماجرا نبود چراكه مردمیانسال 2ماه بعد به بانكی در قیطریه تهران حمله كرد و این بار با تهدید سلاح ٢٦میلیون تومان پول دزدید و گریخت. او مدتی بعد به سومین بانك دستبرد مسلحانه زد و جیبش را پر از پول كرد اما در چهارمین سرقت به بانكی در خیابان شریعتی دستبرد زد و برای ترساندن كاركنان گلوله‌ای شلیك كرد كه هنگام فرار در محاصره مردم و به‌دنبال آن مأموران گرفتار شد. مرد میانسال كه در تمام سرقت‌ها با پای پیاده فرار می‌كرد برای تحقیق به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد.

اگرچه شواهد و مدارك زیادی علیه او به دست آمده بود اما با تمام این شواهد باز هم اصرار داشت كه بی‌گناه است و به اشتباه دستگیر شده است. او حتی مدعی بود كه فارغ‌التحصیل یكی از دانشگاه‌های آلمان است و هرگز دست به سرقت نزده است. مرد عجیب سرانجام در ادامه تحقیقات، چهارمین سرقت را گردن گرفت و همچنان منكر سرقت‌های قبلی بود. با وجود این قاضی نصرتی بازپرس پرونده برای متهم به‌خاطر ایجاد رعب و وحشت و برهم‌زدن نظم عمومی درخواست محاربه كرده و كیفرخواست در پرونده را صادر كرد. به این ترتیب متهم به‌زودی به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب محاكمه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha