رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو، گفت: وقتی آبلیمو با افزودنی ها ترکیب می شود دیگر نمی توان به آن عنوان آبلیموی صد درصد طبیعی اطلاق کرد.

ماجرای آبلیموهای شیمیایی

سلامت نیوز:رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو، گفت: وقتی آبلیمو با افزودنی ها ترکیب می شود دیگر نمی توان به آن عنوان آبلیموی صد درصد طبیعی اطلاق کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، نسترن محمدی افزود: اینکه عبارت صد در صد طبیعی برای آبلیموی خالص وغیر بازسازی شده بکار می رود و عنوان طبیعی برای محصولاتی که مواد افزودنی سنتتیک به آنها أضافه نشده باشد کاربرد دارد و معمولا قیمت محصولات صد در صد طبیعی گران تر است.

وی ادامه داد: گرچه یکی از معضلات امروز ارگان های نظارتی در سراسر دنیا تقلب در فرآورده‌های غذایی با پیشرفت علم و بهره مندی در تولید جدید چالشی نیز از سوی متقلبان برای این حوزه بوجود می آیند یعنی برخی به طمع کسب سود بیشتر از «هنر سیاه» خود در راه کاهش قیمت‌ تولید با تقلب است و البته که شناسایی این تقلب‌ها خیلی هم سهل نیست.

محمدی اظهار داشت: اما با همه این تفاسیر نظارت سازمان بر تولیدکنندگان مستمر است و دستگاه‌های نظارتی  چون ما اهتمام خود را در مبارزه متخلفان و متقلبانی قرار می دهند که به اشکال مختلف می خواهند از نظارت ها فرار کنند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه گرچه در برخی موارد هم افراد غیرمسئول و نا آگاه مطالبی مطرح می کنند، اظهار داشت: با این توجیه که آبلیموهای موجود در بازار از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند و آبلیمو نیستند موجب تشویش اذهان می شوند اما به پشتوانه نظارت های جدی  معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به عنوان مجریان سیاست های کلان سازمان غذا و دارو، نباید آنها را جدی تلقی کرد.

محمدی افزود: از جمله وظایف سازمان غذا و دارو اتخاذ تدابیری است که به واسطه آن مردم از صحت و سلامت فرآورده‌های غذایی اطمینان حاصل نمایند به همین دلیل توصیه اساسی ما توجه مردم به نشان سازمان غذا و دارو و پروانه بهداشتی در بسته بندی فرآورده های غذایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha