ریگی گفت: وزارت نیرو در مناقصه اخیر خود طرح آبرسانی از سرخس تا چابهار را تعریف کرده است که اگر سرمایه گذار بخش خصوصی استقبال کند، اجرایی خواهد شد.

بیش از نیمی از روستاهای سیستان و بلوچستان آب شرب پایدار ندارند

سلامت نیوز: ریگی گفت: وزارت نیرو در مناقصه اخیر خود طرح آبرسانی از سرخس تا چابهار را تعریف کرده است که اگر سرمایه گذار بخش خصوصی استقبال کند، اجرایی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،عبدالاحد ریگی، مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان استان پهناور و خشکی است و بارندگی ها نیز در سطح استان در چند سال اخیر کم شده و باعث شده سطح آبهای زیرزمینی پایین آمده و آب دهی چاه‌ها کاهش یابد.

وی افزود: ما باید منابع آبی پایدارتری شناسایی و اقدام به حفر چاه کنیم اگر بتوانیم از سدهای بیشتری بهره برداری کنیم قطعا تامین آب پایدارتری خواهیم داشت.

ریگی با اشاره به اینکه پروژه های انتقال حوضه به حوضه نیز در سطح استان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه ها هزینه های سنگینی دارد.

وی ادامه داد: اگر منابع مالی موجود باشد استفاده از اب شیرین کن ها نیز می تواند راهکار خوبی برای تامین آب شرب پایدار در سطح استان باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان  یادآور شد: وزارت نیرو در مناقصه اخیر خود طرح آبرسانی از سرخس تا چابهار را تعریف کرده است که اگر سرمایه گذار بخش خصوصی استقبال کند، اجرایی خواهد شد.

وی گفت: از حدود 6500  روستای سطح استان  2752 روستا از شبکه آب برخوردارند و طی یک برنامه بلند مدت 5 ساله تمامی روستاها به شبکه آب لوله کشی متصل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha