عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عدم پذیرش بیماران درمراکز درمانی به دلیل بدهی ها دلیلی قانونی نیست،گفت: دولت باید منابع جدیدی را برای حل مشکل بدهی بیمه ها پیش بینی کند.

بدهی کلان بیمه ها کلاف سردرگم حوزه سلامت/ ورشکستگی مالی بیمارستان‌ها را تهدید می‌کند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عدم پذیرش بیماران درمراکز درمانی به دلیل بدهی ها دلیلی قانونی نیست،گفت: دولت باید منابع جدیدی را برای حل مشکل بدهی بیمه ها پیش بینی کند.

به گزارش سلامت نیوز، احمد حمزه درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص برخی اخبار مبنی بر لغو قرداد سازمان بیمه سلامت با 2 بیمارستان خصوصی به دلیل عدم پرداخت بدهی ها،گفت: بیمه سلامت برای پرداخت بدهی های خود به مراکز درمانی متکی به منابع دولتی بوده و دولت باید منابع لازم را برای پرداخت بدهی های سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی و مراکز پخش دارو وتجهیزات پزشکی تامین کند، البته بیمارستان ها به ویژه در بخش خصوصی باید با این مشکل رویکرد تعاملی داشته باشند.

نماینده مردم کهنوج درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه عدم پذیرش بیماران در مراکز درمانی به دلیل بدهی ها دلیلی قانونی نیست، افزود: این اقدامات مسئولان مراکز درمانی به نوعی آسیب به شرایط درمانی بیماران وارد می کند و مشکلات میان 2 وزارتخانه های بهداشت و رفاه هیچ ارتباطی به بیماران ندارد، هرچند که بیمارستان ها نیز به دلیل عدم صول مطالبات خود ازبیمه ها شرایط قابل قبولی نداشته و دچارمشکلات بسیار مالی هستند.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی ازبیمارستان ها به شرکت های تجهیزات دارویی بدهکار هستند، تصریح کرد: طبق تاکیدات مسئولان در مراکزدرمانی و وزارت بهداشت و درمان اگر سازمان های بیمه گر بدهی خود را پرداخت نکنند، هیچ راه چاری جز تعطیلی بیمارستان ها به دلیل ورشکستگی وجود ندارد؛ یا اینکه برای تامین نیازها باید ازمردم دریافت شوند؛ ازاین رو بدهی بیمه ها درحال حاضر به یک معضل پیچیده ای تبدیل شده است که تنها با تعامل و همکاری مشکلات را حل کرد.

حمزه با اشاره به اینکه دولت باید منابع جدیدی را برای حل مشکل بدهی بیمه ها پیش بینی کند،گفت:مراکز درمانی خصوصی دارای اختیاراتی هستند که می توانند درپذیرش بیماران ازاین اختیارات استفاده کنند، البته دربخش سلامت و موارد مربوط به درمان بیماران  نمی توان مسائل و مشکلات با قانون حل کرد و باید تا حدودی به اخلاق را نیز رعایت کرد؛ هرچند که مواضع مسئولان درمانی کشور در طلب ازبیمه ها غیرمنطقی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،افزود: البته سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک بیمه خصوصی باید برای پرداخت بدهی باید ازمنابع درآمدی خود به درستی استفاده کند، اما این سازمان نیز معتقد است که پس از اجرای طرح تحول سلامت هزینه ها افزایش پیدا کرده و منابع درآمدی جوابگوی هزینه های سنگین نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha