سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 216147

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اقدامات متعددی برای تامین آب استان تهران در زمان وقوع زلزله صورت گرفته که در همین راستا نیز امروز مخزن آبرسانی اضطراری کشور به بهره برداری رسید.

در زمان زلزله آب تهران چگونه تامین می‌شود؟

سلامت نیوز:  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اقدامات متعددی برای تامین آب استان تهران در زمان وقوع زلزله صورت گرفته که در همین راستا نیز امروز مخزن آبرسانی اضطراری کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد پرورش با بیان این که پروژه مخزن آبرسانی اضطراری ارزش ریالی چندانی ندارد اما اهمیت آن با توجه به قرار گرفتن پایتخت در منطقه زلزله خیز بسیار بالا است، اظهار کرد: اگر در زمان زلزله حادثه‌ای ایجاد شود تامین آب اضطراری در تهران بسیار مشکل است، لذا لازم بود که برای این مهم تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به تجربه دنیا در این زمینه، عنوان کرد: در تمام کشورهای دنیا نیز هنگام وقوع زلزله به دلیل بسته شدن راه‌ها تامین آب با مشکل رو به رو می‌شود بر همین اساس طرح‌های متفاوتی در پایتخت به منظور تسهیل این مساله اجرایی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: حدود دو میلیون و 100 هزار مترمکعب مخزن آب در تهران وجود دارد که اگر بتوان کاری انجام داد تا آب از این مخازن خارج نشوند کار بزرگی صورت گرفته است.

پرورش با بیان این که برای این مهم شیرهای قطع سریع آب را روی کل مخازن تهران نصب کرده‌ایم، افزود: به هنگام وقوع زلزله به سرعت این سیستم عمل می‌کند و آبی از داخل مخازن خارج نمی‌شود که این مساله می‌تواند در تامین آب کمک رسان باشد.

به گفته وی، در سه روز اول وقوع حادثه تامین آب شرب عملا غیرممکن است به همین دلیل براساس مطالعات سه ساله در 308 نقطه تهران نکاتی مشخص شد تا برای هر نفر در وقوع حادثه 10 لیتر آب شرب بهداشتی تامین شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص اقدام صورت گرفته در زمینه‌ی ایجاد اولین مخزن آبرسانی اضطراری کشور، تصریح کرد: امروز با تلاش‌های صورت گرفته اولین مخزن به بهره برداری رسید که این کار مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است.

به گفته پرورش، طبق هدف گذاری صورت گرفته امسال باید 30 مخزن و در سال‌های بعد 300 مخزن آبرسانی اضطراری در پارک‌ها و فضای سبز ایجاد شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha