معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره ایرادات مطرح شده پیرامون ازدواج فرزندخوانده با سرپرست گفت: لایحه‌ای در دولت برای حذف تبصره ماده 26 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست در دست اقدام است و به مراحل نهایی رسیده است. با حذف تبصره مذکور، این مشکل هم با توجه به انتقادات جدی که به آن مطرح بود، حل می‌شود.

افزایش آمار زنان سرپرست خانوار

سلامت نیوز:معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره ایرادات مطرح شده پیرامون ازدواج فرزندخوانده با سرپرست گفت: لایحه‌ای در دولت برای حذف تبصره ماده 26 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست در دست اقدام است و به مراحل نهایی رسیده است. با حذف تبصره مذکور، این مشکل هم با توجه به انتقادات جدی که به آن مطرح بود، حل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،  شهیندخت مولاوردی در حاشیه  ضیافت افطار شیرخوارگاه آمنه درباره اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برنامه های متنوعی را از مسیرهای مختلف پیگیری می‌کنیم، البته وظیفه ذاتی در این باره نداریم و متولیان دیگری هستند که برنامه های موثری در این زمینه دارند.

وی افزود: معاونت زنان باب ماموریتی که برای هماهنگی و هم افزایی بین بخشی دارد طرح های متعددی را در دستورکار دارد. اکنون در چارچوب شورای اجتماعی کشور طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را ارائه دادیم و امید است به زودی اعتبار درخواستی با اولویت 15 استان اول تخصیص یابد. در این طرح توانمندسازی اقتصادی مدنظر است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم طرح پایلوتی را در شهر ری اجرا کردیم  که فازهای مختلفی داشت و چون موفق بود مبتنی بر آن طرح جامع را ارائه دادیم که از توانمندسازی شروع می شود و تا کارآفرینی ادامه پیدا می کند گفت: یکی از بندهای ماده 80 برنامه توسعه به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته و معاونت زنان ملزم شده است با همکاری وزارت رفاه برنامه‌ای را تدوین کند که مقدمات آن فراهم شده و امیدواریم برنامه اثربخشی را داشته باشیم که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به اجرا درآمده باشد.

مولاوردی در پاسخ به اینکه آیا سیاست شما برای توانمندسازی زنان صرفا حمایت مالی است؟ ادامه داد: سیاست بر این است که برنامه ها صرفا حمایتی نباشند. اکنون برنامه دیگری که در دستورکار دولت قرار دارد نظام بیمه چندلایه است. لایه اول، لایه مساعدت است ولی در لایه های بعدی سمت و سوی توانمندسازی مدنظر است و فاز های بعدی به کارآفرینی‌می‌رسد. تلاش می کنیم یک شبکه‌ای از همکاری ها را داشته باشیم.


وی به ارائه آمارهایی از زنان سرپرست خانوار پرداخت و عنوان کرد: طبق برآورد سرشماری عمومی در سال 90، شمار زنان سرپرست خانوار دومیلیون و پانصد هزار نفر بود که حتما افزایش پیدا کرده است. شاید اکنون حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر باشد. البته در حال دریافت اطلاعات و آمارهای جدید هستیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  درباره ایرادات وارد بر ازدواج فرزندخوانده با سرپرست و سرانجام رفع آن گفت: لایحه‌ای در دولت برای حذف تبصره ماده 26 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست در دست اقدام است و به مراحل نهایی رسیده است. با حذف تبصره مذکور این مشکل هم با توجه به انتقادات جدی که به آن مطرح بود، حل می‌شود.

مولاوردی ادامه داد: این لایحه در  کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده اما هنوز در دولت به تصویب نرسیده است. راهکار این است که به قانون سابق که در آن  اشاره ای به ازدواج فرزندخوانده با سرپرست نشده بود برگردد و موضوع مسکوت باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha