دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی حذف خشونت جنسی در مخاصمات، 19 ژوئن 2017 برابر با 29 خرداد ماه جاری گفت سازمان ملل متحد همه تلاش خود را به منظور حل بنیادی خشونت جنسی مرتبط با مخاصمات با استفاده از دیپلماسی پیشگیرانه، ترویج برقراری صلح و توسعه، تشویق اقدام ملی و پایان دادن به تبعیض جنسیتی به کار خواهد گرفت.

تلاش سازمان ملل متحد برای حل بنیادی خشونت جنسی مرتبط با مخاصمات

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی حذف خشونت جنسی در مخاصمات،  19 ژوئن 2017 برابر با 29 خرداد ماه جاری گفت سازمان ملل متحد همه تلاش خود را به منظور حل بنیادی خشونت جنسی مرتبط با مخاصمات با استفاده از دیپلماسی پیشگیرانه، ترویج برقراری صلح و توسعه، تشویق اقدام ملی و پایان دادن به تبعیض جنسیتی به کار خواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

امروز زنان، دختران، مردان و پسرانی را خطاب قرار می دهیم كه از بی رحمی ناشی از خشونت جنسی در مخاصمات رنج برده اند و بر تعهد جهانی مان درقبال حذف این بلا دوباره تاكید می ورزیم.

تجاوز و خشونت جنسی در مخاصمات از حربه های تروریسم و جنگ هستند كه به طور راهبردی به منظور تحقیر، خفت، نابودی و اغلب درجهت پاکسازی قومی به كار گرفته می شوند. این موارد هرگز نباید به عنوان پیامدهای فرعی اجتناب ناپذیر جنگ، بی اهمیت تلقی گردند. خشونت جنسی، تهدیدی علیه حق زندگی عزتمندانه هرفرد و نیز برای صلح و امنیت جمعی محسوب می شود.

سازمان ملل متحد همه تلاش خود را به منظور حل بنیادی خشونت جنسی مرتبط با مخاصمات با استفاده از دیپلماسی پیشگیرانه، ترویج برقراری صلح و توسعه، تشویق اقدام ملی و پایان دادن به تبعیض جنسیتی به کار خواهد گرفت. ما به نظارت، ارائه گزارش و فراهم سازی امنیت برای نجات یافتگان ادامه خواهیم داد و از هیچ کوششی درجهت اعمال فشار به مرتکبین برای مسئولیت پذیری در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

سازمان ملل متحد در تلاش است ظرفیت پرسنل حافظ صلح را برای حفاظت از غیرنظامیان آسیب پذیر و برقراری عدالت در صورت هرگونه سواستقاده، افزایش دهد. هرکدام از ما برای کمک به توقف این جنایات مسئولیتی دارد.

بنابراین بیایید به نمایندگی از هر نجات یافته ای، از این روز به منظور وقف مجدد خودمان درجهت پایان بخشیدن  به خشونت جنسی در مخاصمات و ایجاد صلح و عدالت برای همگان استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha