اگر شما هم مثل من بیشتر زمان خود را صرف پیغام دادن در شبکه های اجتماعی مختلف می کنید باید به شما بگویم که ممکن است دچار بسیاری از بیماری های جدید شوید که در قرن اخیر و با پیشرفت روز افزون فناوری پدید آمده اند.

۹ بیماری جدید که بر اثر اعتیاد به فناوری پدید آمده اند

سلامت نیوز: اگر شما هم مثل من بیشتر زمان خود را صرف پیغام دادن در شبکه های اجتماعی مختلف می کنید باید به شما بگویم که ممکن است دچار بسیاری از بیماری های جدید شوید که در قرن اخیر و با پیشرفت روز افزون فناوری پدید آمده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت کلیک، پیشرفت های جدید پزشکی نشان می دهد افرادی که به استفاده از فناوری های نو مثل شبکه های اجتماعی و برنامه های موبایل و کامپیوتر اعتیاد دارند حتی ممکن است در طول خواب شبانه خود نیز این فعالیت ها را بدون اینکه اطلاع داشته باشند انجام دهند.

مغز این گونه افراد به صورت خودکار فعالیت های روزانه را ادامه می دهد و این یکی از دلایلی است که صبح ها و بیداری هایی داریم که با خستگی زیاد همراه است. البته این تنها بیماری جدیدی نیست که فناوری و علم به ما تقدیم کرده است. در این مقاله کوتاه نگاهی خواهیم داشت به ۹ بیماری جدید که با استفاده روز افزون ما از فناوری پدید آمده است.

حساسیت الکترومگنتیک
برخلاف سال‌های دور، اطراف ما را سیگنال های مختلف رادیویی و مغناطیسی فرا گرفته است که می تواند تأثیرات ناشناخته ای روی مغز انسان بگذارد. هرچند هنوز به صورت علمی اثبات نشده اما بسیاری از کاربران، حساسیت های خاصی را نسبت به این سیگنال ها نشان می دهند.

از سردرد های مزمن گرفته تا سوختگی های عضلانی و اسپاسم های عصبی و البته درد های مزمنی که گاهی هیچ دلیل قانع کننده ای برای وجودشان پیدا نمی کنیم. بر اساس آمار، پنج درصد از آمریکایی ها باور دارند شرایط بیماری آنها ناشی از قرار گرفتن در معرض این‌گونه تشعشعات است و حتی باعث شده تا محل زنگی خود را تغییر دهند.

افسردگی شبکه های اجتماعی
با پیشرفت روزانه شبکه های اجتماعی، استفاده ما نیز از این شبکه ها افزایش یافته است. با این شرایط نوجوانان و جوانانی که به استفاده از شبکه هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام می پردازند، در معرض بیماری های روحی جدیدی قرار می گیرند.

اشتراک گذاشتن بیش از حد زندگی های اجتماعی باعث می شود تا نقاط تاریکی در ذهن جوانان پدید بیاید که در پایان منجر به افسردگی های خاص در کاربران شبکه های اجتماعی می شود. آمار خودکشی های مرتبط با شبکه های اجتماعی در سال‌های اخیر به شدت بالا رفته و با تکرار شرایط موجود، احتمالاً بیش از این نیز خواهد شد.

مصدومیت های ناشی از تکرار
در گذشته کارگران شرکت ها و کارگاه ها به این بیماری خاص دچار می شدند. در این بیماری بدن انسان و عضلات ضعیف‌تر، در معرض حرکات تکراری قرار می گرفتند و این عضلات دچار آسیب هایی غیر قابل بازگشت می شدند.

این بیماری این روزها در کاربران فناوری های نو و برنامه نویسان رواج یافته است. آسیب های که به انگشت ها، بازو و کمر می رسد گاهی ماه و سال‌ها ورزش و فیزیوتراپی لازم دارد تا به شرایط عادی خود برگرد.

سردرد های مرتبط با گوشی
سال‌های زیادی از تولید اولین تلفن همراه می گذرد و البته از همان آغاز همیشه این پرسش مطرح بود که آیا موبایل می تواند تأثیر منفی بر بردن انسان بگذارد یا نه؟ آزمایش ها و تحقیقات جدید نشان می دهد که گرفتن یک تماس ساده پیش از خواب می تواند منجر به سردرد در روز بعد شود.

میزان استفاده از تلفن های همراه به شدت افزایش یافته و شرایط خاصی مثل نبود باتری کافی می تواند تأثیرات منفی یک تماس ساده یا بازی کردن با موبایل را افزایش دهد. بهترین راه مقابله با این موضوع شاید استفاده کمتر از موبایل، همیشه شارژ بودن گوشی و استفاده از تلفن های همراه استاندارد باشد.

اعتیاد به اینترنت
اعتیاد به اینترنت بیماری جدیدی است که در سال های اخیر پدید آمده است. در این بیماری، بیمار بدون اینکه هیچ نیازی به آنلاین بودن داشته باشد به دنیای اینترنت وارد می شود.

نبود اینترنت در یک لحظه خاص می تواند منجر به شرایط بد عصبی کاربر شود. اگر شما هم با قطع شدن اینترنت دچار حالات بد عصبی می شوید، باید به شما اطلاع دهم که شما نیز به این بیماری جدید روحی دچار شده اید.

مشکلات شنوایی
شاید بیش از ۳۰ سال از اولین تحقیق مرتبط با بیماری های شنوایی ناشی از استفاده از هدفون می گذرد اما این روزها این‌قدر استفاده از گوشی های هدفون زیاد شده که باید با نگرانی بیشتر به این مشکلات شنوایی اشاره کرد.

بله هدفون های ساده ای که روزانه برای ساعات متمادی از آنها استفاده می کنیم می تواند مشکلات زیادی برای گوش انسان به وجود بیاورد که حتی تا ناشنوایی کامل پیش رود. بهتر است در هنگام استفاده از هدفون صدا را در محدوده استاندارد نگه داریم و البته از هدفون های اصلی استفاده کنیم.

مصدومیت در هنگام بازی های حرکتی
بازی های حرکتی مثل کنسول وی و پلی استیشن و البته بازی های مثل پوکیمون در سال های اخیر مد شده است و ما نیز به عنوان کاربرانی که آمادگی جسمانی خوبی نداریم از آنها استفاده می کنیم.

این بازی ها هرچقدر هم برای تحرک بیشتر ما مفید باشند اما می توانند در شرایطی خاص به مصدومیت کاربران منجر شوند. بهتر است بازی های حرکتی را همیشه در کنار دوستان خود انجام دهید تا در صورت بروز مشکلات، تنها نباشید.

سرگیجه های سه بعدی
چشم پزشکان، متخصصان مغز و اعصاب و گوش و حلق و بینی بر این باورند استفاده مداوم از فناوری های جدید مثل موبایل، کنسول های بازی و فناوری های سه بعدی باعث می شود تا بدن انسان در تشخیص جهات و جایگاه خود دچار مشکل شود.

در سال های اخیر میزان سرگیجه های مرتبط با فناوری افزایش یافته است. سرگیجه هایی که گاهی با سردرد، تاری دید، سیاهی رفتن چشم و تهوع همراه است. یکی از نشانه های بیماری بهبود شرایط بیمار با دوری از مسائل بیماری زا مثل موبایل و تبلت است.

خودشیفتگی
بررسی های جدید در کشور آمریکا نشان می دهد که دانش آموزان به صورت روز افزون به بیماری روانی خودشیفتگی دچار می شوند. عکس های سلفی و اشتراک گذاری خصوصی ترین مسائل زندگی در اینستاگرام و برنامه های دیگر شاید اولین نشانه بیماری خودشیفتگی باشد.

خودشیفتگی البته در آغاز شاید تا حدودی مثبت به نظر برسد اما با گذر زمان می تواند منجر به بیماری های شدید روانی از جمله افسردگی شود که بسیار خطرناک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha