چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 216272

وعده ها و میان وعده های متعادل، هر دو برای حفظ یک سبک زندگی سالم، ضروری هستند. اما خواه دلیلش این باشد که شما بدون فکر، تنقلات می خورید یا به این دلیل که وعده های غذایی تان آنقدر که می خواهید شما را سیر نگه نمی دارند، گاهی اوقات به چیزی نیاز دارید که جلوی شما را بگیرد تا کابینت های آشپزخانه را به دنبال غذا، زیر و رو نکنید.

۷ ماده غذایی برای جلوگیری از پرخوری را بشناسید!

سلامت نیوز:وعده ها و میان وعده های متعادل، هر دو برای حفظ یک سبک زندگی سالم، ضروری هستند. اما خواه دلیلش این باشد که شما بدون فکر، تنقلات می خورید یا به این دلیل که وعده های غذایی تان آنقدر که می خواهید شما را سیر نگه نمی دارند، گاهی اوقات به چیزی نیاز دارید که جلوی شما را بگیرد تا کابینت های آشپزخانه را به دنبال غذا، زیر و رو نکنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،در اینجا ۷ ماده غذایی که شما را برای طولانی مدت سیر نگه می دارند، معرفی شده اند:

اسموتیها: شاید برایتان عجیب باشد اما تحقیقات نشان می دهند که هر قدر که اسموتی٬ مدت بیشتری مخلوط شده باشد و همزده شود٬ فرد ر بیشتر سیر می کند. یعنی حتی وقتی که محتویات دو اسموتی٬ کاملا یکسان باشند٬ اما یکی به مدت ۵ دقیقه و دیگری فقط به مدت ۱ دقیقه همزده شده باشد٬ اسموتی که بیشتر مخلوط شده است٬ بیشتر از اسموتی دیگر٬ فرد را سیر می کند زیرا مولکولهای هوای بیشتری در بین ذرات آن جای گرفته اند.

سیب زمینی پخته: یک سیب زمینی متوسط٬ ۵ گرم فیبر دارد. جالب است بدانید که پوست سیب زمینی بیشترین میزان مواد مغذی سیب زمینی را در خود جای داده است. به سیب زمینی کره یا خامه اضافه نکرده و یا آن را سرخ نکنید. برای افزایش طعم سیب زمینی پخته٬ می توانید به آن ماست یونانی یا سالسا اضافه کرده و میل کنید.

سیب و گلابی: این دو میوه حاوی پکتین هستند که نوعی فیبر مخصوص است و هضم غذا را کند کرده و به ما کمک می کند تا مدت طولانی تری سیر بمانیم. یک تحقیق در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که خوردن سیب و گلابی٬ بیش از هر میوه دیگری به کاهش وزن٬ کمک می کند. می توانید ورقه های سیب یا گلابی را با یک قاشق کره بادام به عنوان میان وعده میل کنید.

مخلوط تخم مرغ و سبزیجات: تخم مرغ سرشار از پروتئین و از بین برنده اشتها است و به همین دلیل هم کسانی که در وعده صبحانه از تخم مرغ استفاده می کنند٬ کمتر از کسانی که از نان سفید و مربا و شیرینی جات در صبحانه استفاده می کنند٬ احساس گرسنگی کرده و در کاهش وزن نیز موفق تر هستند. به تخم مرغ٬ سبزیجات سرشار از فیبر مثل کنگر فرنگی یا بروکلی اضافه کنید تا ساعتها سیر بمانید.

دانه کتان: در دو قاشق غذاخوری دانه کتان٬ ۴ گرم فیبر وجود دارد. دانه کتان را می توان با ماست مخلوط کرد و یا روی سالاد یا سبزیجات برشته ریخت و یا به جای خرده نان استفاده نمود.

پاپ کورن: پاپ کورن فضای زیادی را در معده اشغال میکند. این میان وعده ترد٬ منبع خوب فیبر نیز هست و نسبت به حجمی که دارد٬ انرژی کمی را وارد بدن می کند. به خصوص اگر پاپ کورن را هواپز کنید٬ مقدار انرژی آن به شکل قابل توجهی از آنچه که هست، کمتر می شود.

بلغور جودوسر: نصف فنجان بلغور جودوسر تقریبا یک سوم فیبر مورد نیاز روزانه ما رو فراهم می کند و بیشتر این فیبر٬ از نوع فیبر محلول است.

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha