معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به موضوع هندوانه های مرجوعی از یکی از کشور های عربی گفت: در خواستی وجود نداشته است که این سازمان بخواهد برایش گواهی بهداشت صادر کند.

توضیح رئیس سازمان غذا و دارو درباره هندوانه های مرجوعی

سلامت نیوز: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به موضوع هندوانه های مرجوعی از یکی از کشور های عربی گفت: در خواستی وجود نداشته است که این سازمان بخواهد برایش گواهی بهداشت صادر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، طی روزهای گذشته برخی منابع خبری اعلام کردند که چند محموله هندوانه و خربزه ایرانی به وزن 300 تن از بندر سلطان قابوس عمان مرجوع شده است و دلیل عدم مجوز واردات آن، بالا بودن باقیمانده سموم دفع آفات نباتی نسبت به حد مجاز است. ‌


بر همین اساس امروز سازمان غذا و دارو به نقل از رسول دیناروند ، رئیس این سازمان مطلبی در سایت خود منتشر کرد.
دیناروند در این مطلب اظهار کرد: اگر کشوری برای صدور مجوز ورود محصولات غذایی و کشاورزی درخواست گواهی بهداشت از کشور مبدا کند، سازمان غذا و دارو حتما آمادگی انجام آن را دارد.


وی اضافه کرد: برای صدور گواهی بهداشت، آزمایشگاه های مربوطه می توانند آزمایش های لازم را انجام دهند و گواهی صادر کنند؛ این در حالی است که در خصوص محموله هندوانه مرجوعی از یک کشور عربی ، اصولا چنین درخواستی از سوی این کشور مطرح نشده است که سازمان غذا و دارو بخواهد گواهی بهداشتی برای آن صادر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha