رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اذعان به اینکه چندی پیش خبری مبنی بر فوت یکی از بستگان قصاب فوت شده بر اثر تب کریمه در شهرستان بندرعباس کنگو اعلام شد، گفت: پس از بررسی‌ها و اعلام نتیجه آزمایش‌ها مشخص شد فوت این فرد هیچ‌گونه ارتباطی به تب کریمه کنگو نداشته و بر اثر ناراحتی‌های قلبی و کبدی بوده است.

آزمایش فرد مشکوک به تب کریمه کنگو در بندرعباس منفی بود

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اذعان به اینکه چندی پیش خبری مبنی بر فوت یکی از بستگان قصاب فوت شده بر اثر تب کریمه در شهرستان بندرعباس کنگو اعلام شد، گفت: پس از بررسی‌ها و اعلام نتیجه آزمایش‌ها مشخص شد فوت این فرد هیچ‌گونه ارتباطی به تب کریمه کنگو نداشته و بر اثر ناراحتی‌های قلبی و کبدی بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسین داوودی ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه اقدامات بزرگی در دولت یازدهم انجام داده‌ایم و باید بسیاری از این اقدامات را تا پایان این دولت و شروع دولت بعدی به سرانجام برسانیم، اظهار کرد: رسانه‌ها باید از طریق بالا بردن سواد سلامت مردم مطالبات آن‌ها را واقعی‌تر کرده و سپس به ما انتقال دهند تا بتوانیم گامی در جهت بهبود شرایط برداریم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به سه بخش آموزش، بهداشت و درمان تقسیم‌بندی شده است، افزود: در حوزه بهداشت تا یکی دو ماه آینده و شش‌ماهه اول سال جاری 164 پروژه در خصوص 76 خانه بهداشت، 20 آزمایشگاه، 20 واحد مرکز روستایی و همچنین مراکز شهری و مجتمع دندان‌پزشکی با هزینه‌ای بالغ‌بر 308 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید و جمعیتی بالغ‌بر 807 هزار و 295 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

داوودی با بیان اینکه 263 پروژه در حوزه بهداشت با مشارکت اعتبارات استانی با اعتباری بالغ‌بر 680 میلیارد ریال در سطح استان در حال اجراست که تا پایان سال افتتاح خواهند شد، اضافه کرد: در حوزه درمان نیز 7 کلینیک تخصصی ویژه در حال اجراست که 4 مور آن آماده بهره‌برداری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: همچنین توسعه پنج مورد اورژانس در شهرستان‌های، حاجی‌آباد، میناب، بندرعباس، جاسک و بندر خمیر، ساخت 3 مرکز غربال‌گری سرطان در شهرستان‌های میناب، بندرعباس و بندرلنگه، ساخت سه بلوک زایمانی ( LRD ) در شهرستان‌های حاجی‌آباد، پارسیان و بندر خمیر، توسعه بیمارستان جاسک با اضافه کردن 32 تخت، توسعه بیمارستان اعصاب و روان ابن سینا با اضافه کردن 40 تخت، افزایش 37 تخت اعصاب و روان در شهرستان‌های رودان، بستک، قشم، بندرلنگه و میناب، تجهیز آنژیوگرافی دوم  و رادیوتراپی های‌انرژی در بیمارستان شهید محمدی و شروع فاز دوم توسعه بیمارستان شریعتی بندرعباس از دیگر اقدامات در حوزه درمان و تا هفته دولت خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعتبار هزینه‌های حوزه درمان بدون در نظر گرفتن پروژه‌های بیمارستان جاسک، شریعتی و ابن سینا، رادیوتراپی و آنژیوگرافی بالغ‌بر 684 میلیارد ریال خواهد بود، خاطرنشان کرد: تنها خرید رادیوتراپی و آنژیوگرافی بدون نصب 115 میلیارد ریال خواهد بود.

داوودی با بیان اینکه در جهت اصلاح تشکیلات، سه هزار و 148 پست سازمانی جدید در مجموعه علوم پزشکی خواهیم داشت، عنوان کرد: 771 پست به حوزه ستادی اضافه و پست های دانشکده‌های بهداشت، پزشکی، پرستاری-مامایی، پیراپزشکی اصلاح و همچنین برای نخستین بار پست هایی به دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر اعتباری در جهت ساخت بیمارستان 220تخت خوابی مادر و کودک به دانشگاه علوم پزشکی تعلق نگرفته و این پروژه مسکوت مانده است، بیان کرد: قرار بود بیمارستانی 220 تخت خوابی آموزشی نیز ساخته شود که تصمیم گرفتیم هردو پروژه را ادغام و با ساخت بیمارستانی 550 تخت خوابی در جهت تامین تامین منابع آن تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درخصوص هزینه‌های عمل جنجال‌آفرین موسی کمالی، نوازنده برجسته هرمزگانی که این روزها در بستر بیماری است و از پس هزینه‌های عمل خود برنمی‌آید با توجه به تعاریفی که از طرح تحول سلامت در جهت کاهش هزینه‌ها از جیب مردم، تصریح کرد: در صورتی که عمل ایشان در بیمارستان‌های دولتی صورت بگیرد هزینه‌ها با تعرفه‌های طرح تحول سلامت حساب خواهد شد بنابراین باید در خصوص نوع عمل و بیمارستانی که عمل در آن انجام خواهد شد استعلام دقیقی در دست باشد.

این مقام مسئول در پایان با اذعان به اینکه چندی پیش خبری مبنی بر فوت یکی از بستگان قصاب فوت شده بر اثر تب کریمه در شهرستان بندرعباس کنگو اعلام شد، ابراز کرد: پس از بررسی‌ها و اعلام نتیجه آزمایش‌ها مشخص شد فوت این فرد هیچ‌گونه ارتباطی به تب کریمه کنگو نداشته و بر اثر ناراحتی‌های قلبی و کبدی بوده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha