جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 216347

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می‌روند می‌توانند میزان استرس در محیط کار را بهتر کنترل کنند.

کاهش استرس شغلی با دوچرخه سواری

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می‌روند می‌توانند میزان استرس در محیط کار را بهتر کنترل کنند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان کانادایی در یک بررسی جدید دریافتند: افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می‌روند در مقایسه با افرادی که این مسیر را با خودرو طی می‌کنند کمتر از احساس استرس رنج می‌برند.

وجود حجم زیادی از کار، درگیری با همکاران و عدم دریافت میزان حقوق کافی از جمله عواملی هستند که به استرس‌های شغلی کمک می‌کنند و بسیاری از افراد به آن‌ها دچار هستند. طبق مطالعه انجام شده در سال 2012 در آمریکا 65 درصد مردم این کشور شغل خود را عامل اصلی استرس عنوان کرده‌اند و بیش از یک سوم از آمریکایی‌ها استرس مزمن را نتیجه کار خود می‌دانند.

هر چند نتایج این تحقیق نشان می‌دهد استفاده از دوچرخه به جای خودرو برای رفتن به محل کار می‌تواند به کارمندان کمک کند تا حدودی میزان استرس خود را کاهش دهند.

به گزارش ا مدیکال نیوز تودی، در این بررسی محققان به این موضوع نپرداخته‌اند چرا کارمندانی که با دوچرخه به محل کار خود می‌روند نسبت به افرادی که از خودرو استفاده می‌کنند کمتر احساس استرس دارند اما نتایج مطالعات پیشین حاکی از آن است فعالیت جسمی می‌تواند عامل کاهنده استرس باشد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha