مدیر کل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت شهرستان خاش کاملا عادی است و زندگی در این منطقه در جریان است.

شایعه تخلیه شهرستان خاش کذب است

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت شهرستان خاش کاملا عادی است و زندگی در این منطقه در جریان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،غلامرضا اربابی (مدیر کل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان)  در رابطه با آخرین وضعیت شهرستان خاش که انتشار بوی نامطبوع در آن 52 نفر را راهی بیمارستان کرد، بیان داشت: وضعیت شهرستان خاش کاملا عادی است و زندگی در این منطقه در جریان است.

 او در ادامه تاکید کرد که در ابتدا این فرضیه وجود داشت که علت بوی نامطبوع فعالیت کوه آتشفشان تفتان بوده است؛ اما با بررسی‌های انجام شده توسط موسسه زمین شناسی و کارشناسان مراکز بهداشتی در جمع بندی این نتیجه حاصل شد که مشکل از کارخانه بوده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بیان داشت: مسئولان با حضور میدانی و مراجعه به تفتان و نیز واحدهای صنعتی و خدماتی منطقه مانند کارخانه قیر و تولیدی ایزوگام  بررسی وقوع این پدیده را برای کشف علت و حقیقت ماجرا انجام داده اند که پس از بررسی ها مشخص شد؛ عامل اصلی آلودگی زیست محیطی در این شهر کارخانه تولید قیر است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا تا پیش از این حادثه و با توجه به سابقه فعالیت بیش از 10 ساله کارخانه قیر، مشکلی از این دست وجود نداشته است، بیان داشت: کارشناسان اعلام کرده اند که وارونگی هوا عامل این مساله بوده است، در حال حاضر آرامش کامل در سطح خاش بر قرار است و هرگونه ای شایعه ای مبنی بر تخلیه شهر کذب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha