سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار ارائه هر چه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان شد و گفت: محیط بانان شهید باید از تمامی مزایای شهدا برخوردار شوند.

محیط بانان شهید باید از تمامی مزایای شهدا برخوردار شوند

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار ارائه هر چه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان شد و گفت: محیط بانان شهید باید از تمامی مزایای شهدا برخوردار شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی محمد شاعری  با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس اعلام وصول نشده است، گفت: متاسفانه روند بررسی این لایحه به کندی پیش رفته و ارائه آن به تاخیر افتاده است؛ به طور قطع با ارائه این لایحه به مجلس تمامی اهتمام خود را برای بررسی و تصویب آن به کار خواهیم برد زیرا با تصویب و اجرای این لایحه بخش زیادی از مشکلات محیط بانان مرتفع می شود.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مسائل حقوقی، قضایی، معیشتی، اداری و استخدامی محیط بانان باید در لایحه حمایت از محیط بانان جدی گرفته شود از وضعیت نامناسب معیشتی محیط بانان انتقاد کرد و ادامه داد: حقوق این قشر بسیار اندک است این درحالی است که محیط بانی شغلی بسیار پرمخاطره و طاقت فرسا است؛ بهتر است افزایش حقوق محیط بانان، معاضدت های قضایی، تامین تجهیزات در این لایحه مورد توجه قرار گیرد.

وجود سه هزار محیط بان در کشور/ در ایران هر محیط بان از 5 هزار هکتار متر مربع باید حفاظت کند

وی با بیان وجود سه هزار محیط بان در کشور، افزود:  در همه کشورها برای هر هزار هکتار یک محیط‌بان وجود دارد در حالی که در کشور ما به ازای هر 5 هزار هکتار یک محیط‌بان انجام وظیفه می کند که متاسفانه در این رابطه از نرم جهانی بسیار عقب هستیم و این سرانه برای صیانت و حفاظت از جنگل ها بسیار اندک است.

محیط بانان باید حق دفاع از خود و عرصه های  منابع طبیعی را داشته باشند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه محیط بانان باید حق دفاع از خود و عرصه های  منابع طبیعی را داشته باشند، تصریح کرد: این قشر باید به امکانات به روز و نرم افزاری پیشرفته و سیستم های هوشمند تجهیز شوند تا بتوانند مقتدرانه و هوشمندانه از عرصه های منابع طبیعی و حیات وحش دفاع کنند.

شاعری ادامه داد: باید سیستم هوشمند کامل در  لایحه حمایت از محیط بانان پیش بینی و در اختیار آنها قرار داده شود.

محیط بانان شهید باید از تمامی  مزایای شهدا برخوردار شوند

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه محیط بانان شهید باید از تمامی  مزایای شهدا برخوردار شوند، گفت: محیط بانانی که برای حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش کشور جان خود را از دست می دهند باید از تمامی مزایای شهدا برخوردار شوند و این مهم در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود.

شغل محیط بانی باید در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شغل محیط بانی باید در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد، یادآور شد: سختی کار محیط بانان باید در زمره مشاغل سخت قرار گرفته و در لایحه حمایت از محیط بانان دیده شود.

       
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha