ك هزار و 525 واحد هلال احمر در مدارس تشكیل داده‌ایم كه دانش‌آموزان عضو این واحدها می‌توانند در زمان بروز حادثه بهترین كمك‌ها را انجام دهند.

سلامت نیوز: رئیس آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران: آموزش دانش آموزان استرس در زمان زلزله را كم می‌كند.

به گزارش  فارس،علی یزدی‌خواه، صبح امروز در مراسم مانور سراسری زلزله كه در مدرسه راهنمایی مصلی‌نژاد واقع در شهرری برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پروش به دلیل گسترده بودن، آموزش پذیر بودن دانش‌آموزان و پایین بودن هزینه آموزش، موقعیت ممتازی را فراهم كرده است تا بتواند به وظیفه ذاتی خود یعنی آموزش بپردازد.

وی خاطرنشان كرد: این مانور برای نخستین بار در شهرری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در زمینه خود امدادی،‌ خروج سالم و پناه‌گیری صحیح آموزش می‌بینند.

یزدی‌خواه اظهار داشت: برای معلمان نیز آموزش‌های عواقب زلزله و امداد و نجات انجام شده است و در راستای آماده‌سازی هرچه بیشتر افراد بزرگسال،‌ 2 مرتبه تخلیه اضطراری كاركنان خود را انجام داده‌ایم.

وی گفت: یك هزار و 525 واحد هلال احمر در مدارس تشكیل داده‌ایم كه دانش‌آموزان عضو این واحدها می‌توانند در زمان بروز حادثه بهترین كمك‌ها را انجام دهند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح كرد: دانش‌آموزان در زمان وقوع زمین لرزه در فیروز‌كوه كمترین استرس را داشتند و این امر به دلیل آموزش‌هایی بود كه این دانش‌آموزان دیده بودند.

حسین باقری، رئیس مدیریت بحران كشور نیز با حضور در مراسم مانور امروز، اظهار داشت: یك طرح موفق در كشورمان باید تعمیم داده شود؛ حیف بود‌ برگزاری این مانور تنها برای دانش‌آموزان برگزار شود.

وی ادامه داد: در این زمینه والدین باید حضور جدی داشته باشند بنابراین امسال افرادی كه در سازمان‌ها یا اماكنی مانند نیروهای مسلح شاغل هستند نیز در این مانور شركت كردند.

باقری افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد كه مشاركت‌ها تأثیرگذار باشد ولی اگر تمرین نكنیم نمی‌توانیم در زمان بروز حادثه آمادگی داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha