در جلسه‌ای که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، در نهایت اعلام شد که سود وام‌های بانکی کسبه پلاسکو ۱۸ درصد تصویب شده و بر همین اساس به گفته رئیس اتحادیه پیراهن دوزان، بسیاری از کسبه ترجیح دادند از دریافت این وام صرف‌نظر کنند.

سود وام پلاسکونشینان ۲ برابر شد/انصراف کسبه ها از دریافت وام

سلامت نیوز:در جلسه‌ای که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، در نهایت اعلام شد که سود وام‌های بانکی کسبه پلاسکو ۱۸ درصد تصویب شده و بر همین اساس به گفته رئیس اتحادیه پیراهن دوزان، بسیاری از کسبه ترجیح دادند از دریافت این وام صرف‌نظر کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مجتبی درودیان  اظهار کرد: در جلسه‌ای که صبح امروز(شنبه) برگزار شد، سود ۱۸ درصدی برای وام‌های کسبه پلاسکو تصویب شد و ۹ درصدی که پیش از این قرار بود از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین شود، به بحث استمهال اختصاص پیدا کرد و بدین ترتیب قرار بر آن است که سودی که مربوط به استمهال کسبه می‌شود، به شکل ۵۰ درصدی پرداخت شود.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان درباره آماده شدن اجاره‌نامه‌هایی که بدون آنها امکان دریافت وام وجود ندارد هم توضیح داد: قرار بر آن است که از امروز شرکت معین پارسیان از سوی بانک پارسیان اجاره‌نامه‌های مربوطه را تهیه کند و کسبه پس از دریافت اجاره‌نامه ظرف مدت سه هفته مجاز به دریافت وام‌های خود خواهند بود.

درودیان همچنین به مبالغ وام‌های اعطایی اشاره کرد و گفت: در این وام‌ها برای افرادی که در قسمت برج پلاسکو فعالیت داشتند و واحدهای آنها به شکل کامل تخریب شده است، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده و برای افرادی که در قسمت شمالی ساختمان ساکن بوده‌ و واحدهای آنها ضرر و زیان دیده، رقمی معادل ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان افزود: البته با توجه به اینکه سود وام‌های اهدایی برای بخش تولید رقم بالایی حساب می‌شود، بسیاری از کسبه تصمیم بر آن گرفته‌اند که از چنین وامی استفاده نکنند چرا که وامی با این سود به درد بخش تولید نمی‌خورد و اکنون شاید حدود ۵۰ درصد و حتی بیش از آن ترجیح داده‌اند از دریافت چنین وامی انصراف دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چنین شرایطی آیا منجر به افزایش قیمت پوشاک در کشور نخواهد شد، گفت: قطعا این موضوع در قیمت پوشاک بی‌تاثیر نخواهد بود چرا که به هر حال تولیدکنندگان نیز ملزم به تامین هزینه‌های خود بوده و مجبور هستند این هزینه‌ها را تامین کنند اما اینکه این افزایش تا چه اندازه باشد را اکنون نمی‌توان اعلام کرد و تنها می‌توان گفت که تلاش داریم رقم افزایش تعرفه رقم چندان بالایی نباشد.

درودیان در پایان درباره بحث بیمه بیکاری اهالی پلاسکو که قسط دوم آن واریز نشده، توضیح داد: وعده داده شد که ظرف روزهای آتی این مبلغ پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha