عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به کمبود نیرو در حوزه سلامت کشور، گفت: سیاست کوچک سازی نباید در رابطه با وزارت بهداشت اعمال شود زیرا با سلامت مردم در ارتباط است.

کمبود نیرو در بیمارستان ها جدی است/ تشدید فشارکاری پرستاران

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به کمبود نیرو در حوزه سلامت کشور، گفت: سیاست کوچک سازی نباید در رابطه با وزارت بهداشت اعمال شود زیرا با سلامت مردم در ارتباط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، احمد حمزه با انتقاد از اینکه در بخش های مختلف بهداشت و درمان کشور با کمبود نیرو مواجه هستیم، گفت: هر چند سالانه تعداد زیادی از این نیروها بازنشسته می شوند اما متاسفانه به بکارگیری و جذب نیروهای جایگزین توجه نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت مجوز استخدام ندارد، افزود: متاسفانه سازمان امور استخدامی مجوز جذب نیرو را نمی دهد این در حالی است که تعداد تخت های بیمارستانی افزایش یافته و شبکه بهداشت و درمان در حال گسترش است.

حمزه با یادآوری اینکه در دولت یازدهم ۲۱ هزار تخت به تخت های بیمارستانی اضافه شده است، تصریح کرد: علاوه بر این طی سال های اخیر اقداماتی مانند احداث بیمارستان و مراکز درمانی، توسعه بخش های بیمارستانی، گسترش واحدهای بهداشتی و درمانی در سطح روستاها و گسترش خانه های بهداشت در حوزه بهداشت و درمان کشور انجام شد اما متاسفانه این حوزه همچنان با کمبود نیروی انسانی روبرو بوده و نیروی انسانی لازم جذب نشد و سازمان امور اداری و استخدامی جلوی بکارگیری نیرو را گرفته است.

وی با هشدار نسبت به اینکه کمبود نیرو در حوزه بهداشت و درمان کشور معضلی جدی است و نباید نادیده گرفته شود، افزود: هر چند طبق برنامه پنجم سیاست کوچک سازی باید در مورد تمامی نهادها اعمال شود اما در بخش سلامت، آموزش و امنیت کشور منطقی نیست که چنین سیاستی را اعمال کرد  زیرا این موضوع با جان انسان ها سروکار داشته و سلامت مردم را نشانه می رود؛ تامین نیروی انسانی وزارت بهداشت به علت ارتباط با سلامت مردم باید متفاوت تر از سایر دستگاه ها باشد.

حمزه با تاکید بر اینکه سازمان امور استخدامی باید مجوز جذب نیروی مورد نیاز وزارت بهداشت را صادر کند، تصریح کرد: هیات دولت باید به رفع مشکل کمبود نیرو در این حوزه توجهی جدی داشته و با برنامه ریزی مناسب این مشکل را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه معضل کمبود نیرو در حوزه بهداشت و درمان سلامت مردم، کارکنان و پرستاران را به خطر می اندازد، ادامه داد: متاسفانه با کمبود شدید پرستار در کشور روبه رو هستیم این در حالی است که با اجرای طرح تحول سلامت و افزایش تخت های بیمارستانی فشار کاری آنها دو برابر شد که در نتیجه این فشار کاری سالانه تعدادی از آنان جان خود را از دست می دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دولت موضوع جذب نیروی مورد نیاز وزارت بهداشت را در قالب لایحه ای به مجلس ارائه کند، گفت: برای رفع مشکل کمبود نیرو در وزارت بهداشت باید اقدامی موثر صورت گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha