رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبت های ویژه ایران، ضمن هشدار نسبت به تبعات کاهش تعرفه بیهوشی، خواستار بازنگری جدی در این تعرفه ها شد.

تعرفه های بیهوشی باید بازنگری شود

سلامت نیوز:رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبت های ویژه ایران، ضمن هشدار نسبت به تبعات کاهش تعرفه بیهوشی، خواستار بازنگری جدی در این تعرفه ها شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر علیرضا سلیمی گفت: در هفته ای که گذشت، تعرفه های پزشکی ودرمانی بخش دولتی سرانجام با تاخیری طولانی در هیات دولت مصوب شد اما متاسفانه موجی از نارضایتی را در میان برخی از گروه های پزشکی از جمله؛ متخصصین بیهوشی به دنبال داشت.

وی افزود: پیش از تصویب این مصوبه، گمانه زنی هایی مبنی بر افزایش یا تثبیت نرخ تعرفه ها وجود داشت اما در کمال ناباوری دیدیم که نرخ تعرفه متخصصان بیهوشی ۲۵ درصد کاهش داشته است که این اتفاق بسیار دور از انتظار بود.

سلیمی با اشاره به موضوع نرخ تورم و تعرفه های پزشکی، خاطرنشان کرد: با صراحت می گویم که بحث جامعه متخصصان بیهوشی، عدد و رقم نیست. چه بسا بسیاری از ما در مواقع حساس، بدون هیچ چشم داشت مالی به وظیفه خودمان عمل کرده ایم. اما بی تردید بحث بی عدالتی مطرح است. چراکه تورم هر سال افزایش پیدا می کند و ما هم از افراد همین جامعه هستیم که مخارج ما هم شامل تورم می شود اما مصوبه اخیر همه این موارد را نقض می کند و ما را با علامت سئوال مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: اجرای این مصوبه، به طور قطع می تواند تبعات منفی برای جامعه پزشکان داشته باشد که در نهایت این روند به سود بیماران هم  نیست. زیراوقتی پزشکی دلسرد شود و انگیزه اش را از دست بدهد، دیگر بازدهی سابق را ندارد. از این رو امیدوارم مسئولان امر با بازنگری در این مصوبه و تجدیدنظر نسبت به تعرفه متخصصان بیهوشی که جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر هستند، مصوبه تعرفه را اصلاح کنند.

سلیمی در پاسخ به این سئوال که علت کاهش تعرفه بیهوشی چه بودهه است، گفت: متاسفانه هیات دولت کمبود منابع مالی در طرح تحول سلامت را علت کاهش اعلام کرده است. اما ما معتقدیم که در خصوص متخصصین بیهوشی کار کارشناسی درستی صورت نگرفته و فقط بیمه ها نظراتشان را اعلام کرده اند. این در حالی است که ما اصرار داریم تا برای بررسی دقیق تر در امور کارشناسی تعرفه ها با شورای عالی بیمه جلساتی برگزار کنیم تا مشکل مرتفع شود. این در حالی است که حتی برای نظرخواهی در خصوص این مسئله مهم هم متاسفانه از ما دعوت نکردند.ضمن اینکه مصوبه هم قابلیت تغییر دارد و هم تکمیل. بنابراین امیدواریم با بازنگری در این مصوبه هم تغییراتی را شاهد باشیم و هم بندهای تکمیلی به آن اضافه شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha