عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در لایحه حفاظت از خاک مصوب کمیسیون بر ممنوعیت و صادرات خاک تاکید شده است.

قاچاق خاک از کشور با مجوز صادرات سیمان

سلامت نیوز:عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در لایحه حفاظت از خاک مصوب کمیسیون بر ممنوعیت و صادرات خاک تاکید شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی اکبری  در خصوص صادرات خاک، گفت: خاک از منابع اصلی و ارزشمند کشور به حساب می‌آید، مباحثی پیرامون خرید و فروش و قاچاق آن نیز از مدت‌ها قبل مطرح شد، بنابراین کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در جریان بررسی لایحه حفاظت از خاک این موضوع را نیز تعیین تکلیف کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ممنوعیت فروش و صادرات خاک، تصریح کرد: متاسفانه بر اساس گزارش های واصله چندی پیش در یکی از اسکله‌‌های جنوب کشور صادرات خاک در پوشش‌های سیمان اتفاق ‌افتاده است، در صورت تایید این موضوع سواستفاده از موقعیت‌هایی صورت گرفته که به دنبال آن خاک را با مجوز صادرات سیمان از کشور خارج ساخته‌اند.

وی افزود: بر اساس موارد مطرح فروش و قاچاق خاک قابل تایید است، ازاین رو مجازاتی هم در لایحه حفاظت از خاک برای مجرمان در نظر گرفته شده است، اخذ جرایم نقدی و غیرنقدی از جمله این مجازات‌هاست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید در رابطه با فروش خاک شفاف سازی کند، ادامه داد: این دستگاه باید در چارچوب قوانین و اختیارات پیگیری‌های لازم را انجام داده و بر حسب وظیفه از فروش خاک جلوگیری کند؛ در این رابطه تکالیفی در لایحه حفاظت از خاک برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha