یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 216515

جدیدترین مطالعات نشان داده است، مصرف انگور بیش از هر ماده دیگری از دندان در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند

مصرف انگور و پیشگیری از پوسیدگی دندان

سلامت نیوز:ترکیب طبیعی در هسته انگور نه تنها دندان را تقویت می‌کند بلکه از پوسیدگی آن هم پیشگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز،روزنامه خراسان نوشت: جدیدترین مطالعات نشان داده است، مصرف انگور بیش از هر ماده دیگری از دندان در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند.
دانشمندان باوردارند، از دانه‌های میوه‌های آبدار می توان به عنوان یک راهکار جدید برای مقابله با پوسیدگی دندان استفاده کرد و در بین آنها مفید بودن هسته دانه‌های انگور آزمایش و ثابت شده است. برای تهیه روغن هسته انگور از نوع با هسته آن استفاده می شود.از آن جا که برای تهیه مقدار کمی از این روغن به هسته زیادی نیاز است، قیمت تمام شده این محصول زیاد است ودر بازار مشتری زیادی ندارد اما اگر خواص آن را بدانیم حتما  با مدیریت  صحیح این روغن را در سبد خرید قرار می دهیم . به گفته دکتر عزیزی، متخصص تغذیه وعضو هیئت علمی دانشگاه،  می توان از این روغن برای تهیه غذای سرخ کردنی و سالاد استفاده کرد البته هر چه این روغن حرارت کمتری ببیند  بیشتر خواص خود  را حفظ می کند.
هسته انگور سرشارازآنتی اکسیدان ازجمله اسید فنول‌ها، توکوفرول و پروآنتوسیانیدین است.
این آنتی اکسیدان‌ها از بدن در برابررادیکال‌های آزاد محافظت می کند و باعث تقویت بافت‌ها وارگان‌ها می‌شود. خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین‌های C و E و بتاکاروتن موجود درهسته انگوربه مدت 33 روز در بدن فعال می‌شود و با  عناصر مضر و آسیب رسان مقابله می‌کند.
اسید لینولئیک موجود در آن، برای بازسازی پوست لازم است و تاثیر نرم کننده ای روی پوست و مو دارد.
از این روغن می توان به عنوان منقبض کننده و تقویت کننده پوست استفاده کرد.مصرف این روغن برای رفع سیاهی دور چشم نیز مفید است.
از طرفی هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست؛ بنابراین این قابلیت را دارد که از سرطان‌های پوست، پروستات و سینه پیشگیری کند. دانشمندان همین خاصیت هسته انگور را دلیلی برای تقویت دندان و مقابله با پوسیدگی می‌دانند.
به گزارش web md، هسته انگور برای درمان بیماری های مختلف کاربرد دارد؛ از جمله این بیماری ها  می توان به گردش خون ضعیف و کلسترول بالا ، بیماری های چشمی مربوط به دیابت، ضعف بینایی در شب و دژنراسیون ماکولا و حتی آلزایمر اشاره کرد. شواهد نشان می دهد عصاره دانه انگور ممکن است رشد سرطان سینه ، معده،روده بزرگ، پروستات وریه را کاهش دهد و از سلول های کبدی در برابر شیمی درمانی محافظت کند.
هسته انگور به طور موثری با التهاب ها و عفونت های بدن مقابله می کند. به همین دلیل برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند آرتریت، درماتیت، مشکلات پوستی، سینوزیت، گاستریت، (ورم معده) و عفونت ادراری هستند، مفید است. ترکیبات موجود در هسته انگور باعث تمیزی روده ها می شود.
توصیه می کنیم اگر داروی خاصی مصرف می کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، قبل از تهیه و مصرف هر نوع مکملی با پزشک مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha