همه زن و شوهرها بحث و درگیری دارند و این کاملا طبیعی و نشان دهنده سالم بودن یک رابطه است. در یک رابطه سالم هیچ راهی برای اجتناب از بحث کردن وجود ندارد. اگر بتوانید هنگام بحث آرامشتان را حفظ کنید تنها با یک جمله می توانید بحث را از بدترین حالت به بهترین حالت برگردانید یا حتی به آن خاتمه بدهید.

دو جمله مهم برای پایان دادن به بحث های زناشویی

سلامت نیوز: همه زن و شوهرها بحث و درگیری دارند و این کاملا طبیعی و نشان دهنده سالم بودن یک رابطه است. در یک رابطه سالم هیچ راهی برای اجتناب از بحث کردن وجود ندارد. اگر بتوانید هنگام بحث آرامشتان را حفظ کنید تنها با یک جمله می توانید بحث را از بدترین حالت به بهترین حالت برگردانید یا حتی به آن خاتمه بدهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، شاید این کار در لحظه اوج درگیری کمی سخت باشد اما با گفتن این جملات به همسرتان نشان می دهید که به حرف های او گوش می دهید و درک می کنید که چرا ناراحت است. تمام این ها منجر به ختم بحث و درگیری می شود.

بهترین جملاتی که در حین بحث می توانید به کار ببرید: “میفهمم چی میگی” یا “شاید در این مورد حق با تو باشه” و هر جمله ای که به او بفهماند حرف هایش را شنیده اید و نقطه نظر او را هم در نظر می گیرید.

با به کار بردن این جملات دیگر در بحث ها در نقطه مقابل و بر ضد همسرتان قرار نمی گیرید. بلکه نشان می دهید که موضوع بحث برایتان مهم است و به تمام حرف هایش گوش می دهید.

به جای ناراحتی کردن این جملات را در درگیری به کار ببرید. شاید این کار کمی سخت باشد اما اگر کمی از خشونت و مخالفت های تان را کنار بگذارید خیلی سریع تر به بحث ها خاتمه می دهید و کمتر آسیب روحی می بینید.

البته فقط گفتن این جملات مهم نیست بلکه نحوه گفتن آن ها نیز مهم است. اگر این جملات را با لحن تند و پرخاشگرانه به زبان بیاورید کوچکترین ارزشی نخواهند داشت. قبل از این که بخواهید درگیری را تشنج زدایی کنید ابتدا کمی آرام شوید و نفس عمیقی بکشید. اگر احساس کردید که نمی توانید این کار را انجام دهید به همسرتان بفهمانید که از ناراحتی زیاد نمی توانید جوابی بدهید و از گفتن چیزی که بعدها پشیمانی به بار بیاورد پرهیز کنید.

این کار از آب خوردن هم آسان تر است. اگر کمی آرام شوید و برای لحظه ای مکث کنید و جوابی ندهید هم از گفتن چیزی که باعث پشیمانی شود جلوگیری کرده اید و هم به خودتان زمان بیشتری برای فکر کردن درباره موضوع بحث می دهید. وقتی به خودتان زمان بیشتری می دهید ذهن تان آزادتر می شود و راحت تر می توانید آن درگیری را مدیریت کنید و این هم به نفع شماست و هم به نفع همسرتان.

اگر برایتان سخت است که در لحظه درگیری سکوت کنید و صبور باشید برای یک لحظه یکی از ویژگی های همسرتان را که خیلی دوست دارید به یاد بیاورید. وقتی به خاطر خود بیاورید که چرا همسرتان را دوست دارید و چرا با او زندگی می کنید دیگر با او نمی جنگید. پس به او بگویید که چرا دوستش دارید. به خصوص در لحظه درگیری تا از به جای درگیری لحظات شادی را برای خود بسازید.

درگیری ها به راحتی باعث ایجاد لحظاتی تلخ و منفی در زندگی می شوند. برای جلوگیری از این عواقب منفی سعی کنید راهی برای تحسین همسرتان پیدا کنید. بهترین ویژگی هایش را به خاطر بیاورید و به او اجازه بدهید این را بداند که هنوز هم برای او ارزش قائل هستید و دوستش دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha