یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 216538

یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: گاهی اوقات در درمانگاه‌ها و یا بیمارستان‌ها تجدید نسخ مبتلایان به بیماری‌های مزمن، توسط مسئول پذیرش یا دستیار پزشک تهیه شده و پزشک صرفا آنها را امضاء می‌کند، درحالیکه نباید تجدید نسخه را سرسری گرفته شود.

پزشکان تجدید نسخه را سرسری نگیرند

سلامت نیوز: یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: گاهی اوقات در درمانگاه‌ها و یا بیمارستان‌ها تجدید نسخ مبتلایان به بیماری‌های مزمن، توسط مسئول پذیرش یا دستیار پزشک تهیه شده و پزشک صرفا آنها را امضاء می‌کند، درحالیکه نباید تجدید نسخه را سرسری گرفته شود.

به گزارش سلامتنیوز به نقل از  تسنیم، فاطمه سلیمانی با بیان اینک یکی از چالش‌های درمان‌های دراز مدت، رعایت تداوم درمان توسط بیمار است، اظهار داشت: برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، تجدید نسخه باید کاملاً آگاهانه و با دقت صورت پذیرد و  حتی وقتی فاصله محل زندگی بیمار با درمانگاه زیاد باشد سهولت کار ایجاب می‌کند که نسخه‌ها برای مدت طولانی تری تجدید شوند که خود این عمل می‌تواند به تجویز بیش از حد منجر شود.

سلیمانی اضافه کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن باید حداقل چهار بار در سال، توسط پزشک معاینه شده و در صورت لزوم با توجه به وضعیت آنها نسخه‌هایشان تجدید شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه گاهی اوقات در درمانگاه‌ها و یا بیمارستان‌ها تجدید نسخ مبتلایان به بیماری‌های مزمن، توسط مسئول پذیرش یا دستیار پزشک تهیه شده و خود پزشک صرفا  آنها را بررسی و امضاء می‌کند، تصریح کرد: این روش ممکن است برای پزشک و بیمار راحت و ساده باشد ولی خالی از خطر هم نیست زیرا به این طریق پدیده تجدید نسخه بعنوان عملی آگاهانه که نیاز به دانش  و تخصصی دارد جایگزین یک کار عادی و روزانه خواهد شد لذا  ضروریست که به بررسی  نسخه  و بازنویسی آن به اندازه کافی دقت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha