محققان دریافتند عصاره گیاهی که قرن ها به عنوان یک داروی سنتی در نیجریه استفاده می شود می تواند مبنای داروی جدید آلزایمر باشد.

درمان آلزایمر با عصاره گیاه آفریقایی

سلامت نیوز:محققان دریافتند عصاره گیاهی که قرن ها به عنوان یک داروی سنتی در نیجریه استفاده می شود می تواند مبنای داروی جدید آلزایمر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعه محققان دانشگاه ناتینگهام در بریتانیا نشان داده است که عصاره بدست آمده از برگ ها، ساقه و ریشه گیاه آفریقایی Carpolobia lutea می تواند به حفاظت از فرستنده های شیمیایی در مغز که نقش مهمی در عملکردها، از جمله حافظه و یادگیری دارند، کمک کنند.

دکتر وین کارتر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «با افزایش سن جمعیت، افزایش شمار افراد مبتلا به زوال عقل به مرز هشدار رسیده است. یافته های ما حاکی از آن است که داروهای قدیمی و سنتی می توانند با ارائه مواد شیمیایی جدید به جلوگیری از روند پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کنند.»

گیاه Carpolobia lutea که به «چوب گله» هم معروف است بوته کوچکی است که خاستگاه آن آفریقای مرکزی و غربی است.

در بیماران مبتلا به آلزایمر و سایر بیماری ها نظیر پارکینسون، فعالیت انتقال دهنده عصبی «استیل کولین» کاهش می یابد و منجر به مشکلات مرتبط با حافظه و توجه می شود.

محققان دریافته اند گیاه Carpolobia lutea بسیار در پیشگیری از تجزیه استیل کولین موثر بوده و دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی مفید دیگری هم در مقابله با رادیکال های آزاد است که در آسیب به سلول ها به دلیل افزایش سن و بیماری آلزایمر نقش دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha