پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: 216678

پلیس فتا مرجعی است که می‌تواند درباره دستگیرشدگان کلاهبردار که اقدام به خرید وفروش سؤالات امتحان نهایی در فضای مجازی کردند، پاسخ دهد.

امتحانات نهایی ابطال نمی‌شود

سلامت نیوز:روز گذشته روزنامه ایران، گزارشی از افشای سؤالات آزمون نهایی منتشر کرد که در این گزارش مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند: در برخی از دروس سؤالات لو رفته است.

به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت:  آنها همچنین اعلام کردند که مسئولان درباره ابطال یا تأیید امتحان نهایی دانش‌آموزان تصمیم‌‌گیری می‌کنند. با این حال رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی درباره نحوه برخورد با تخلفات و کلاهبرداری‌های صورت گرفته در زمینه خرید و فروش و همچنین لورفتن سؤالات امتحان نهایی ارائه کرد و گفت: امتحانات هیچ از یک از حوزه‌های امتحانی ابطال نخواهد شد.
عبدالرسول عمادی، درباره سرانجام برخورد با تخلفات و کلاهبرداری‌های صورت گرفته در زمینه خرید و فروش سؤالات امتحان نهایی به ایسنا، اظهار کرد: پلیس فتا مرجعی است که می‌تواند درباره دستگیرشدگان کلاهبردار که اقدام به خرید وفروش سؤالات امتحان نهایی در فضای مجازی کردند، پاسخ دهد.
وی افزود: افرادی که توسط پلیس دستگیر شده‌اند سؤالات جعلی به مردم می‌فروختند و کلاهبردار بودند و اگر دانش‌آموز مالباخته‌ای وجود دارد که پول داده باید شکایت کند. ما به لحاظ حقوقی شاکی کلاهبرداران نیستیم، زیرا سؤالات واقعی ما را نفروختند بلکه اقدام به جعل کرده‌اند و مالباختگان باید مراجعه کنند و پیگیر حقشان شوند.


وی درباره بررسی‌های انجام شده پیرامون لورفتن سؤالات واقعی امتحانات دروسی چون زبان فارسی و عربی در چندین مدرسه پیش از شروع امتحان و احتمال برگزاری مجدد امتحان نهایی گفت: سؤالات واقعی که به صورت محدود در فضای مجازی منتشر شد، درست در زمانی رخ داد که دانش‌آموزان سرجلسه امتحان بودند و از نظر ما تأثیری روی روند کلی امتحان نداشته و امکان سوءاستفاده از اینها 10 دقیقه قبل از شروع امتحان وجود نداشته است.
رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای برخورد با عوامل متخلف مدرسه که دقایقی قبل از شروع امتحان اقدام به انتشار سؤالات کرده بودند در یکی دو مورد صورت گرفته است گفت: لورفتن سؤالات گسترده و روی امتحان مؤثر نبوده و امکان بهره‌‌برداری وجود نداشته است که لازم باشد مجدداً امتحانات تکرار شود.
عمادی همچنین با اشاره به اینکه ممکن است چند دقیقه قبل در برخی حوزه‌های امتحانی سؤالات آن هم به صورت محدود پخش شده باشد، گفت: امتحان در سراسر حوزه‌های امتحانی، ساعت 8 شروع می‌شود و قطعاً دانش‌آموزان ساعت 7 و 45 بر روی صندلی‌های خود نشسته‌اند و ممکن است دانش‌آموزی چند دقیقه قبل از شروع امتحان گوشی همراه خود را سر جلسه برده باشد و عکس آن را در فضای مجازی منتشر کند. 6 هزار و 400 حوزه امتحانی داریم و امکان دارد از این‌گونه شیطنت‌ها توسط دانش‌آموزان صورت گیرد.


وی با بیان این مطلب که پخش سؤالات در فضای مجازی محدود بوده و دانش‌آموزان فرصت استفاده از سؤالات را نداشتند، گفت: در همین رابطه در یکی از استان‌ها یکی از دانش‌آموزان دستگیر شده، این در حالی است که وقتی نمرات او بررسی شد، تمامی نمرات او زیر 10 بوده است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: براساس آن چیزی که پلیس فتا در جلسه گفت، حدود 7-8 نفر از جاعلان سؤالات و کلاهبرداران که سؤالات را به افراد فروخته بودند، دستگیر شده‌اند و مالباختگان باید از این افراد شاکی شوند، چرا که حتی در این مورد ما به عنوان آموزش و پرورش مالباخته نیستیم.
کارمند یکی از حوزه‌های امتحانی دستگیر شد
عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز با بیان اینکه گزارش‌ «لو رفتن سؤالات امتحان نهایی» هنوز نهایی نشده است، گفت: گزارش‌های مردمی بسیاری به دست ما رسیده است که در جلسه هفته آینده این کمیسیون بررسی می‌کنیم.
جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به فارس گفت: گزارش‌های مردمی بسیاری به دست ما رسیده است که در جلسه هفته آینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آنها را بررسی می‌کنیم.


وی افزود: بخشی از سؤالات امتحان نهایی در جنوب کشور افشا شده که کارمند یکی از حوزه‌های امتحانی هم جزو افراد دستگیر شده است و آموزش و پرورش هم این مسأله تأیید کرده است. این مسأله برای دانش‌آموزان و والدین آنها بسیار مهم است و مجلس هم پیگیر این تخلفات است. افرادی که مدارکی از افشای سؤالات امتحانات نهایی دارند می‌توانند این مستندات را در اختیار نمایندگان مجلس جهت تکمیل گزارش قرار دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha