رئیس انجمن داروسازان کشور گفت: تعهداتی که به طور مقطعی اجرایی می‌شود، برای ارائه خدمات و نظام سلامت مطلوب نیست و نباید به سلامت نگاه مقطعی داشت.

کم لطفی بیمه سلامت به مطالبات داروخانه‌های کشور

سلامت نیوز:رئیس انجمن داروسازان کشور گفت: تعهداتی که به طور مقطعی اجرایی می‌شود، برای ارائه خدمات و نظام سلامت مطلوب نیست و نباید به سلامت نگاه مقطعی داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،رهبر مژدهی آذر رییس انجن داروسازان کشور ؛  اظهار کرد: تأخیر در دریافت مطالبات از سازمان‌های بیمه گر مهمترین مشکل داروخانه‌ها است که این موضوع باعث کاهش ارزش دارایی و نقدینگی داروخانه‌ها و همچنین ایجاد اختلال و برهم خوردن نظم در کار‌ها می‌شود.

وی گفت: در کشور ١٢ تا ١٣ هزار داروخانه وجود دارد که بیشترین فروش آنها از طریق بیمه‌ها انجام می‌شود و در شرایط فعلی این گرو‌ها به سختی ایفای نقش می‌کنند و بادر نظر داشتن خدمت به مردم علیرغم سختی‌ها کار خود را انجام می‌دهند.

مژدهی آذر افزود: شرایط فعلی دریافت مطالبات از سازمان تأمین اجتماعی بسیار مناسب‌تر از ادوار گذشته است، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم و با توجه به تأخیر سایر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات در حال حاضر داروخانه‌ها برای تأمین نقدینگی شدیداً تحت فشار هستند که در عرصه مطالبات باید بگوییم بیمه سلامت به جامعه داروسازان و نسبت به مطالبات آنها کم لطفی می‌کند و این موضوع تهدیدی برای سلامت جامعه است.

وی گفت: اینکه تامین اجتماعی در شرایط فعلی مطالبات یک ماه را بصورت مقطعی بپردازد کاری از پیش نمی‌رود و هم اکنون پنج ماه از مطالبات داروخانه ها که 2 ماه آن به سال گذشته برمی‌گردد و سه ماه مربوط به سال جدید است اعتراض بسیاری از داروخانه‌ها را در بردارد.

رئیس انجمن داروسازان کشور افزود: اگر در داروخانه‌ها نارضایتی ادامه داشته باشد، عرصه تولید، توزیع دارو و در نهایت سلامت مردم به خطر می‌افتد و نظام سلامت تضعیف می‌شودکه امیدواریم دولت بحث سلامت و توزیع و تولید دارو‌ها را با پرداخت به هنگام مطالبات مدنظر قرار دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha