رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از ارائه خدمات امدادی به بیش از ۲۰ هزار مسافر در هفته اول تیر ماه خبر داد.

انتقال ۶۰۳ نفر به مراکز درمانی/ ۲۲۹۴ مسافر سرپایی درمان شدند

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از ارائه خدمات امدادی به بیش از ۲۰ هزار مسافر در هفته اول تیر ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، مرتضی سلیمی با اشاره به افزایش حجم سفرهای هموطنان در هفته گذشته با توجه به تعطیلات عید فطر و روزهای پرکار نیروهای امدادی کشور، گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در یک‌هزار و ۳۸ عملیات در هفته نخست تعطیلات تابستانه حضور داشته و خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند.

وی با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانه، هلال‌احمر با توجه به تجارب و نیاز سنجی‌ها؛ تمرکز خاصی در دو مقوله امداد جاده‌ای و تقویت پایگاه‌های جاده‌ای، ساحلی و کوهستان دارد، اظهار کرد: به همین منظور یک‌هزار و ۲۸۰ پایگاه ثابت، موقت و سیار هلال‌احمر در قالب طرح ملی امداد و نجات تابستانه؛ آماده‌باش بوده و با بکارگیری تمام توان عملیاتی هلال‌احمر در جاده‌های پرتردد و مبادی ورودی شهرها و همچنین تفرجگاه‌های ساحلی استان‌های شمالی کشور به‌منظور اجرای سریع عملیات‌ نجات و امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در محدوده عملیاتی پایگاه‌ها و پست‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی؛ اقدامات لازم انجام شده است.

سلیمی اعلام کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر از خدمات امدادی هلال‌احمر در هفته اول تیرماه بهره‌مند شده‌اند و در این میان هزار و ۳۸۹ تن در عملیات مختلف جاده‌ای، کوهستان و به ویژه ساحلی؛ نجات یافته و ۶۰۳ تن نیز به مراکز درمانی منتقل و ۲ هزار و ۲۹۴ تن به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات همچنین به ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان توفان شن در سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: با توجه به آغاز طوفان‌های موسوم به بادهای ۱۲۰ روزه در استان سیستان و بلوچستان از ۳ تیرماه تا روز گذشته(۹تیر)، نیروهای امدادی هلال‌احمر در ۳ شهرستان زهک، نیمروز و هیرمند فعالیت امدادی را آغاز و در ۴۱ روستا خدمات امدادی لازم ارائه شده است.

وی افزود: در ۳ شهرستان زهک، نیمروز و هیرمند ۱۶ هزار و ۶۲۰ تن خدمات امدادی لازم را دریافت کردند و با توجه به شرایط خاص منطقه با هماهنگی فرمانداری‌ها ۳ هزار و ۳۲۴ بسته غذایی میان آسیب‌دیدگان توزیع شده و امدادرسانی در این مناطق همچنان ادامه دارد.

سلیمی به همه هموطنان توصیه کرد که در سفرهای تابستانه، نکات ایمنی را رعایت کرده و در صورت بروز هر حادثه‌ای با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و مراتب را به نیروهای امدادی هلال‌احمر اطلاع دهند.

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha