رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پس از اتفاقات رخ داده در خصوص زمین دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تفاهمات لازم با بنیاد مستضعفان انجام شده و براین اساس بنیاد مستضعفان، قول ساخت چندین بیمارستان درسطح کشور را به وزارت بهداشت داده است.

50 درصد زمین دانشکده علوم توانبخشی به وزارت بهداشت واگذار شد

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پس از اتفاقات رخ داده در خصوص زمین دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تفاهمات لازم با بنیاد مستضعفان انجام شده و براین اساس بنیاد مستضعفان، قول ساخت چندین بیمارستان درسطح کشور را به وزارت بهداشت داده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،جواد حاجی میر اسماعیل ، گفت: دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینی در محدوده خیابان میرداماد دایر است که این ملک متعلق به بنیاد مستضعفان بوده و وزارت بهداشت و بهزیستی هیچ مالکیتی نسبت به این زمین ندارد.

وی افزود: براساس اسناد معتبر حق مالکیت ۳۰ هزار متری بنیاد مستضعفان نسبت به این زمین ثابت شده است و درطی چند سال اخیر بار‌ها بحث مطالبه این زمین از دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد. بر این اساس تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان مبنی بر بخشش ۵۰ درصدی از سهم این زمین به وزارت بهداشت منعقد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهمات انجام شده ۵۰ درصد از زمین متعلق به بنیاد مستضعفان بدون هیچ حدو مرز تعیین شده‌ای به وزارت بهداشت بخشیده شده است و نصف دیگر این زمین که شامل آزمایشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی می‌شود، به مالک اصلی خود بازگردانده خواهد شد؛ بنابراین براساس یکی از بندهای این تفاهم نامه، تا ساخت مجدد خوابگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشجویی در منطقه‌ای دیگر، بخش مربوطه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در بند دیگر تفاهم نامه میان وزیر بهداشت و رئیس بنیاد مستضعفان، بنیاد وظیفه ساخت و راه اندازی بیمارستان‌های متعددی از جمله بیمارستان کودکان علی اصغر (ع) در تهران را بر عهده گرفت و همکاری‌های خود با وزارت بهداشت را اعلام کرد.

حاجی میراسماعیل اذعان داشت: با توجه به اخبار و حاشیه‌های ذکر شده در فضای مجازی و سایت‌های خبری هیچ مشکلی در روند کار آموزشی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ایجاد نخواهد شد و تفاهمات و همکاری‌های شایسته بابنیاد مستضعفان انجام شده است. بنابر این اخبار مخالف با این تفاهمات از جانب رسانه‌ها، تکذیب و بر همکاری بنیاد مستضعفان با وزارت بهداشت تاکید می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha