رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درخصوص پیگیری سلامت محصولات کشاورزی در جنوب تهران گفت: آبیاری محصولات کشاورزی با آب های آلوده نیاز به نظارت مستمر دارد که یکی از وظایف شبکه بهداشت جنوب تهران نظارت بر این موضوع است.

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درخصوص پیگیری سلامت محصولات کشاورزی در جنوب تهران گفت: آبیاری محصولات کشاورزی با آب های آلوده نیاز به نظارت مستمر دارد که یکی از وظایف شبکه بهداشت جنوب تهران نظارت بر این موضوع است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از پانا، ورود پساب فاضلاب به آب های کشاورزی و آبیاری مزارع سبزی و صیفی جات با آب فاضلاب در جنوب تهران از چالش هایی است که طی سال های اخیر سلامت مردم پایتخت را تهدید می کند و در این بین، وزارتخانه های بهداشت، نیرو، جهادکشاورزی هر کدام به اندازه ای در بروز این مشکل سهیم هستند. این مشکل هر بار به صورت مقطعی درمان شده اما هیچ وقت برای آن راهکاری اساسی اتخاذ نشده است.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به موضوع آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب خام اظهارداشت: بحث آبیاری مزارع با آب آلوده یا فاضلاب خام موضوعی است که نیاز به نظارت مستمر دارد و نمی توان گفت که مقطعی قابل حل است و مثلا بگوییم فرمانداری ری، 5 هزار هکتار زمین را قلع و قمع کرده تا مشکل برای همیشه حل شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: بنابراین موضوع آبیاری محصولات کشاورزی با آب های آلوده نیاز به نظارت مستمر دارد و به طور قطع یکی از وظایف شبکه بهداشت جنوب تهران نظارت بر این موضوع و اعلام آن است.

وی ادامه داد: همچنین در موضوع سلامت محصولات کشاورزی در تهران، شورای شهر نیز پیگیر موضوع است و برای مقابله با آن به مسئولان کمک خواهیم کرد ضمن اینکه درخواست می کنیم نظارت فعال تر شود و جلسه تأمین شهرستان ری نیز تشکیل شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha