رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران گفت: آبیاری با آب فاضلاب، سبزیجات را آلوده و می‌تواند ناقل انواع بیماری‌ها و میکروب‌ها در بدن باشد.

مواد ضدعفونی کننده تاثیری در آلودگی شیمیایی سبزیجات ندارد

سلامت نیوز: رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران گفت: آبیاری با آب فاضلاب، سبزیجات را آلوده و می‌تواند ناقل انواع بیماری‌ها و میکروب‌ها در بدن باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمد حسین عزیزی  گفت: آبیاری با آب فاضلاب‌های شهری در منطقه جنوب پایتخت، در طی چند سال اخیر توجه بسیاری از مسئولان وزارت بهداشت با به خود جلب کرده است بر این اساس استفاده از آبهای آلوده فاضلاب‌ها ممنوع و غیر قانونی است و وزارت بهداشت با افراد خاطی برخورد می‌کند.

وی افزود: سبزیجات آ‌بیاری شده با آب فاضلاب‌های شهری آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی را جذب خود نموده و بیماری‌های مختلف را به بدن انسان منتقل می‌کند.

رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: آب فاضلاب‌ها حامل انواع میکروب‌ها به مواد شیمایی فلزی مانند سرب، جیوه و ... است که سلامت انسان را تهدید می‌کند بنابر این احتمال ابتلا به بیماری‌های وبا، میکروبی و عفونی و... وجود دارد.

وی عنوان کرد: ضد عفونی کردن سبزیجات آلوده با مواد ضدعفونی کننده تا حدی میکروب‌های موجود را از بین می‌برد، اما تأثیری در کاهش میزان مواد شیمیایی فلزی درسبزیجات ندارد چرا که سرب جذب بافت‌های گیاه شده و آن را به طور کلی آلوده می‌کند.

عزیزی در ادامه اذعان داشت: تشخیص سبزیجات آلوده از طریق علائم ظاهری سبزیجات امکان پذیر نیست وتأثیری در انتخاب سبزی مناسب و سالم ندارد بنابر این به مردم هشدار داده می‌شود سبزیجات مطمئن را خریداری و قبل از مصرف ضد عفونی کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha