سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی تخلفات در انتخابات نظام پزشکی گزارش شده و نیز مواردی از تخلف در بین پاتولوژیست های معترض مشاهده شده که به آنها رسیدگی می شود.

رسیدگی به تخلفات انتخابات نظام پزشکی و پاتولوژیست ها

سلامت نیوز:  سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی تخلفات در انتخابات نظام پزشکی گزارش شده و نیز مواردی از تخلف در بین پاتولوژیست های معترض مشاهده شده که به آنها رسیدگی می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به پرسش ایرنا درباره روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی افزود: همان طور که رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی اعلام کرده تخلفاتی از جمله تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداها و انتصاب نسبت هایی به گروه های رقیب در بین برخی نامزدهای این انتخابات مشاهده شده که طبق قانون از سوی هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی رسیدگی می شود.
وی گفت: وزارت بهداشت وظیفه برگزاری این انتخابات را به عهده دارد و تیرماه امسال این انتخابات برای اولین بار به صورت الکترونیک برگزار می شود و جامعه پزشکی می توانند بدون نیاز به تردد از منزل در این انتخابات شرکت کنند.


حریرچی افزود: سازمان نظام پزشکی قدیمی ترین و بزرگترین سازمان صنفی کشور است و تقویت و استحکام آن نه تنها درخواست جامعه پزشکی است بلکه خواست وزارت بهداشت نیز هست، البته در دوره های گذشته مشارکت جامعه پزشکی در این انتخابات بالا نبوده و به خصوص در شهرهای بزرگ مانند تهران مشارکت حدود 12 درصدی را شاهد بوده ایم در حالی که در انتخابات سیاسی مشارکت 60 تا 70 درصدی مردم را در انتخابات مختلف از جمله انتخابات ریاست جمهوری شاهد هستیم.


وی گفت: انتظار از جامعه پزشکی برای مشارکت در این انتخابات بالاست و یکی از اقدامات وزارت بهداشت تلاش برای مشارکت حداکثری جامعه پزشکی در این انتخابات است که برگزاری الکترونیک این انتخابات در همین راستاست.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: در دوره گذشته سازمان نظام پزشکی، رئیس دولت قبل از امضای حکم رئیس کل این سازمان امتناع کرد و به همین علت ارکان این سازمان با تاخیر تشکیل شد و البته در سال های گذشته برگزاری این انتخابات قبل از انتخابات ریاست جمهوری معنای سیاسی پیدا کرده بود و به نوعی نشان دهنده گرایش مردم در انتخابات ریاست جمهوری تلقی می شد به همین علت زمان برگزاری این انتخابات به بعد از انتخابات ریاست جمهوری تغییر کرد تا این شائبه و حساسیت های سیاسی غیر ضروری بر طرف شود.
حریرچی افزود: در این دوره از انتخابات نظام پزشکی تعدادی از افراد شاخص جامعه پزشکی نامزد شده اند و پیش بینی ما این است که انتخابات پرشور و با مشارکت بالایی خواهیم داشت.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای گرمازدگی در استان های جنوبی با توجه به گرمای کم سابقه گفت: مسئولیت رسیدگی به گرما و تبعات آن با وزارت بهداشت نیست اما گرمای امسال نیز موضوعی بی سابقه و کم سابقه نیست و در سال های گذشته نیز دمای بالای 50 درجه را داشته ایم و سازمان متولی این موضوع نیز گرمای بی سابقه را که در برخی رسانه ها مطرح شده است، تایید نکردند، بنابراین موضوعی جدید و غیر قابل پیش بینی نیست.
قائم مقام وزیربهداشت گفت: البته موضوع گرما در مناطق جنوبی به خصوص اکنون که با موضوع گرد و غبار همراه شده است، اهمیت دارد و وزارت بهداشت از دو جهت به این موضوع توجه کرده است، یکی پیشگیری از بروز بیماری و آسیب به مردم که از طریق آموزش عمومی درباره محدود شدن ساعات تردد در خارج از منزل، مصرف آب مناسب و محدودیت هایی برای سازمان ها و مدارس دنبال می شود و جنبه دیگر آن آمادگی برای خدمات رسانی به افراد آسیب دیده است.
وی افزود: امکانات و آمادگی لازم برای پذیرش و درمان افراد آسیب دیده از گرما فراهم شده است و در صورت قطع آب یا برق نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که خدمات درمانی مختل نشود.
حریرچی گفت: میزان مراجعات مردم به علت گرمازدگی در تابستان نسبت به بهار و فروردین همیشه بیشتر است اما نسبت به ماه های مشابه سال های گذشته افزایش معنا داری نداریم.

** اعتراض پاتولوژیست ها
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض پاتولوژیست ها به مصوبه وزارت بهداشت مبنی بر اجازه تاسیس آزمایشگاه به دکترای علوم آزمایشگاهی گفت: برخی دوستان پاتولوژیست نسبت به این مصوبه اعتراض هایی داشتند و اعلام مخالفت کردند، این اعتراض ها تا جایی که در چارچوب قانون باشد، پذیرفتنی است و همه گروه ها حق اعتراض دارند، مراجع قانونی مختلفی مانند دیوان عدالت اداری و مجلس برای رسیدگی به اعتراض ها وجود دارد و حتی امکان تغییر قانون نیز وجود دارد اما اینکه عده ای تهدید به توقف خدمات رسانی به بیماران کنند، قابل قبول نیست.
وی گفت: قاطبه جامعه پزشکی اعتراض های خود را از مبادی قانونی دنبال می کنند . هیچ پزشک قانونمداری و هیچ انجمن و مجمعی و هیچ دستگاه دولتی و هیچ وزارت بهداشت و دستگاه نظارتی در کشور اقدامات خلاف قانون را تحمل نمی کند وهیچ پزشکی در هیچ جای کشور حق نپذیرفتن بیماران را چه اورژانسی و چه غیر اورژانسی ندارد. متاسفانه مواردی از تخلف در این زمینه گزارش شده است که حتما رسیدگی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha