هرچند آلودگی هوا به تنهایی سبب بروز عفونت گوش نمی‌شود اما در تشدید احتمال بروز آن توام با سایر فاكتورهای تحریك كننده، نقش دارد و همین امر به والدین انگیزه می‌دهد كه به مناطقی كه هوای سالم‌تری دارند، نقل مكان كنند.

آلودگی هوا خطر بروز عفونت گوش را در كودكان تشدید می‌كند
سلامت نیوز: پزشكان كانادایی هشدار دادند: نوزادان و خردسالانی كه در شرایط آلودگی هوا بویژه در مناطق شهری زندگی می‌كنند بیشتر در معرض ابتلا به عفونت گوش میانی هستند.

به گزارش ایسنا، این پزشكان تاكید كردند: كودكانی كه هوای سالم و تمیزتر را نفس می‌كشند، كمتر با خطر ابتلا به این عفونت مواجه هستند.

این یافته كه در مجله همه‌گیرشناسی به چاپ رسیده نشان می‌دهد: هرچند آلودگی هوا به تنهایی سبب بروز عفونت گوش نمی‌شود اما در تشدید احتمال بروز آن توام با سایر فاكتورهای تحریك كننده، نقش دارد و همین امر به والدین انگیزه می‌دهد كه به مناطقی كه هوای سالم‌تری دارند، نقل مكان كنند.


به گزارش خبرگزاری رویترز، عفونت گوش میانی در كودكان معمولا شایع است و خردسالان زیر دو سال بیشتر در معرض ابتلا به این عفونت هستند. این عفونت اغلب عامل ویروسی یا باكتریایی دارد و معمولا پس از یك سرماخوردگی، گلو درد یا دیگر بیماریهای مربوط قسمت فوقانی دستگاه تنفسی بروز می‌كند.

بر اساس این بررسی‌ها، آلودگی هوا می‌تواند در افزایش احتمال ابتلای كودكان خردسال به این عفونت نقش داشته باشد. برای مثال تماس با دود سیگار در محیط زندگی، یكی از فاكتورهای موثر در تشدید بروز عفونت گوش در كودكان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha