مدیر پرستاری منطقه امرو سازمان بهداشت جهانی، گفت: این سازمان ۵ خط مشی را در حوزه پرستاری دنبال می کند که تخصصی کردن پرستاری، مهم ترین هدف آن است.

سازمان بهداشت جهانی به دنبال ایجاد پرستاری تخصصی است

سلامت نیوز: مدیر پرستاری منطقه امرو سازمان بهداشت جهانی، گفت: این سازمان ۵ خط مشی را در حوزه پرستاری دنبال می کند که تخصصی کردن پرستاری، مهم ترین هدف آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، خانم «آروا اویس» که به همراه مشاور پرستاری سازمان بهداشت جهانی با مسئولان ارشد سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار کردند، به تبیین خط مشی سازمان بهداشت جهانی در حوزه پرستاری پرداخت.

وی با اعلام اینکه استراتژی WHO در حوزه پرستاری در ۵ بخش خلاصه می شود، گفت: نهادینه کردن مقررات، ایجاد حاکمیت و عدالت، آموزش، پژوهش و مدیریت نیروی انسانی، خط سیر سازمان بهداشت جهانی در حوزه پرستاری را تشکل می دهد.

مدیر پرستاری سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: البته خط سیر اصلی سازمان بهداشت جهانی، تخصصی کردن پرستاری است و هدف ما از سفر به ایران، پیگیری همین موضوع است که با وزارت بهداشت و شخصیت های حقوقی در حوزه پرستاری مطرح کنیم.

وی بر ضرورت ارتقای آموزش پرستاری تاکید کرد و افزود: ما امیدواریم با کمک ایران، بتوانیم پرستاری تخصصی را در منطقه دنبال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha